- Odhaľte 10 zlozvykov, ktoré vám denne sabotujú produktivitu.
- Naučte sa, ako ich efektívne odstrániť.
Chaos a neporiadok
Preplnený stôl, neusporiadané súbory v počítači, chýbajúci systém. To všetko sťažuje orientáciu, predlžuje hľadanie podkladov a celkovo uberá energiu. Urobte si poriadok ako vo fyzickom, tak digitálnom priestore.
Zaobstarajte si kvalitný systém na organizáciu úloh a informácií. V čistom a štrukturovanom prostredí sa potom bude oveľa lepšie sústrediť na prácu.
Perfekcionizmus
Snaha odviesť perfektnú prácu je chvályhodná, ale nesmie prerásť do extrému. Perfekcionisti často trávia zbytočne veľa času vylaďovaním nepodstatných detailov, namiesto aby úlohu dokončili a posunuli sa ďalej. Majte na pamäti princíp 80/20 – posledných 20 % zaberie väčšinu času, ale reálne majú len minimálny prínos. Zamerajte sa na to podstatné.
Nerealistické plánovanie
Preceňovanie toho, čo všetko zvládneme a podcenenie času, ktorý úlohy reálne zaberú, vedie k preplánovaniu a stresu. Treba sa naučiť odhadovať potrebný čas a plánovať s rezervou pre neočakávané udalosti. Lepšie sľúbiť menej a dodať viac, než naopak. Nerealistické plánovanie vedie akurát k pocitu zlyhania a vyčerpania.