- Tesco otvorilo vysoko tabuizovanú tému.
- Problém ohrozuje každú šiestu ženu na Slovensku.
- Reťazec získal ocenenie za boj proti menštruačnej chudobe.
Aj dm drogerie markt bojuje proti tabu
Podobne aktívna je aj dm drogerie markt, ktorá spustila trojmesačnú kampaň zameranú na ženské zdravie. Podľa ich prieskumu až 60 % žien v európskych krajinách považuje menštruáciu za ťažkú tému, o ktorej sa nehovorí.
dm spolupracuje s organizáciou inTYMYta na projekte Dôstojná menštruácia a inštaluje menštruačné skrinky v komunitných centrách a školách. Ich zákazníčky i zamestnankyne majú bezplatný prístup k menštruačným potrebám priamo v predajniach.
Projekt získal množstvo ocenení
Tesco projekt získal už niekoľko významných ocenení za rok 2024. Okrem Via Bona od Nadácie Pontis si odniesol aj striebro v Digital PIE, víťazstvo v SABRE Awards pre región strednej a východnej Európy či ocenenie EFFIE v kategórii ESG projektov.
Ocenenie Via Bona Slovakia už 25 rokov vyzdvihuje inšpiratívne príklady zodpovedného podnikania. O víťazoch za rok 2024 rozhodli nezávislé komisie spomedzi 59 prihlásených nominácií.
Ocenenie Via Bona je pre nás veľkým povzbudením, aby sme v medzisektorovej spolupráci aj priamej podpore pokračovali i naďalej,” dodáva Katarína Pšenáková z Tesca.