- Podvodníci posielajú falošné e-maily v mene Sociálnej poisťovne.
- Správy obsahujú odkaz na stránku, ktorá kradne údaje.
- Sociálna poisťovňa nikdy nežiada osobné údaje cez e-mail.
Sociálna poisťovňa v týchto dňoch zaznamenala vlnu podvodných e-mailových správ, ktoré sa snažia zneužiť meno inštitúcie. Podvodníci v nich informujú adresátov o údajnej „nevyrovnanej položke” a nabádajú ich, aby klikli na priložený odkaz, kde si majú skontrolovať svoj záväzok.
Ide však o falošný e-mail s cieľom vylákať osobné a finančné údaje.
„Odkaz v správe nevedie na oficiálnu stránku Sociálnej poisťovne. V žiadnom prípade naň neklikajte a e-mail okamžite vymažte,” upozorňuje poisťovňa. Ide o pokročilý pokus o finančný podvod a krádež údajov.
Podvodný e-mail sa tvári ako oficiálna komunikácia od Sociálnej poisťovne a nabáda používateľa na rýchle vybavenie údajnej pohľadávky. Súčasťou správy je klikateľný odkaz, ktorý vedie na neautorizovanú stránku, často veľmi podobnú oficiálnym webom.
Práve cez ňu sa podvodníci snažia získať citlivé údaje, ako sú prihlasovacie heslá, rodné čísla, alebo dokonca údaje z platobnej karty.

Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.
Ako rozpoznať podvodný e-mail?
Sociálna poisťovňa odporúča všímať si niekoľko varovných znakov, ktoré môžu signalizovať podvod:
-
Neznámy alebo podozrivý odosielateľ, často s čudnou e-mailovou adresou.
-
Výzva na kliknutie na odkaz, ktorý údajne vedie na stránku poisťovne.
-
Žiadosť o doplnenie osobných údajov alebo bankových informácií.
-
Naliehavý tón, ktorý žiada okamžité konanie v „záujme klienta”.
Ako sa chrániť?
V čase, keď sa podvody cez e-mail, SMS a sociálne siete šíria čoraz častejšie, Sociálna poisťovňa apeluje na zodpovednosť a ostražitosť klientov. Ak dostanete podozrivý e-mail, nikdy naň neodpovedajte, neklikajte na odkazy a neposkytujte žiadne údaje. Overte si pravdivosť správy priamo u Sociálnej poisťovne.
„O oficiálnych záväzkoch klientov informujeme prostredníctvom našej e-schránky, portálu alebo listom. Nikdy nepožadujeme osobné údaje cez neoverený e-mailový odkaz,” uviedla inštitúcia vo vyhlásení.
Sociálna poisťovňa zároveň ďakuje občanom za obozretnosť a spoluprácu pri odhaľovaní podvodných praktík. Klientom odporúča, aby v prípade pochybností kontaktovali oficiálne zákaznícke centrum alebo navštívili najbližšiu pobočku.