Slovenských vodičov čakajú veľké zmeny. Mnohých potešia

  • Navrhovaná zmena by mala nadobudnúť platnosť od 1. júla tohto roku.
  • Ovplyvní mnohých motoristov, no aj štátny rozpočet.
Off topic Slovenských vodičov čakajú veľké zmeny
Slovenských vodičov čakajú veľké zmeny. Zdroj: Shutterstock.com/Pavel L Photo and Video
Best Wallet PCKvakomat mobil

Vláda plánuje významnú reformu v pravidlách technickej kontroly vozidiel. Podľa návrhu ministerstva dopravy by desaťtisíce vozidiel po schválení vyhlášky podstupovali technickú kontrolu menej často než doteraz. Informuje o tom portál O peniazoch.

Zbystriť pozornosť by mali najmä vodiči motocyklov, trojkoliek či štvorkoliek. Je totiž zrejmé, že už v dohľadnej dobe týmto vodičom štát predstaví prekvapenie, ktoré ich poteší. V prípade, že majitelia vozidiel registrovaných pred viac ako štyrmi rokmi mali povinnosť absolvovať pravidelnú technickú kontrolu každé dva roky, existuje možnosť, že sa to čoskoro zmení.

Ministerstvo dopravy vypracovalo návrh vyhlášky, ktorá sa momentálne nachádza v procese medzirezortného pripomienkového konania.

Kontroly už zrejme nebudú povinnosťou

Cieľom tejto vyhlášky je oslobodiť všetky motocykle, trojkolky a štvorkolky od povinnosti pravidelných technických kontrol, pokiaľ ide o vozidlá registrované pred viac ako štyrmi rokmi, a nahradiť ich frekvenciou každých štyroch rokov namiesto súčasných dvoch rokov. Navrhovaná zmena by mala nadobudnúť platnosť od 1. júla tohto roku, pričom technická kontrola uskutočnená do 30. júna 2024 by zostala platná až do uplynutia stanovenej lehoty.

V súčasnej dobe majú majitelia týchto vozidiel povinnosť absolvovať prvú technickú kontrolu po štyroch rokoch a potom každé dva roky. S novým návrhom by však postačovala kontrola každé štyri roky. Ministerstvo zdôvodňuje túto iniciatívu tým, že súčasná dvojročná lehota sa zdá príliš prísna vzhľadom na charakter uvedených vozidiel.

V materiáli predloženom rezortom dopravy sa uvádza, že ak bude prijatá právna úprava, ktorá určí pravidelnú technickú kontrolu týchto vozidiel každé štyri roky, prinesie to úsporu pre prevádzkovateľov vozidiel. Zároveň však ministerstvo zdôrazňuje, že takáto zmena by nemala výrazne negatívne ovplyvniť bezpečnosť cestnej premávky.

98%

Už sa viac neboj o svoje peniaze.

Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.

Sponzorovaný obsah
Finančné rozdielové zmluvy sú zložité nástroje a sú spojené s vysokým rizikom rýchlych finančných strát v dôsledku pákového efektu. Na 74 % účtov retailových investorov dochádza k finančným stratám pri obchodovaní s finančnými rozdielovými zmluvami u tohto poskytovateľa. Mali by ste zvážiť, či chápete, ako finančné rozdielové zmluvy fungujú, a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko, že utrpíte finančné straty.

Potešia sa mnohí Slováci

Návrh sa týka desaťtisícov vozidiel v kategóriách L3e až L7e, čo zahŕňa motocykle, trojkolky a štvorkolky. Podľa informácií ministerstva bolo na konci roku 2023 evidovaných viac ako 162-tisíc týchto vozidiel.

Z tohto celkového počtu takmer 15 percent patrilo podnikateľským subjektom, zatiaľ čo viac ako 85 percent patrilo fyzickým osobám. Navrhovaná zmena by však podľa vyhlásenia ministerstva nemala mať významný vplyv ani na samotné technické kontroly v staniciach. Po implementácii návrhu by tieto stanice mali vykonať ročne o niečo menej než 30-tisíc kontrol.

„V roku 2023 bolo celkovo uskutočnených 1 587 106 technických kontrol. S ročným poklesom o 28 695 kontrol to predstavuje 1,8 percenta zo všetkých kontrol,” informuje rezort.

Po konzultáciách s prevádzkovateľmi staníc technickej kontroly rezort neočakáva žiadny vplyv na ceny samotných kontrol motocyklov, trojkoliek či štvorkoliek. Tiež sa však predpokladá, že zníženie počtu kontrol bude znamenať v štátnom rozpočte výpadok 170-tisíc eur ročne na dani z pridanej hodnoty.

Mohlo by vás zaujímať: Výplata vám môže „meškať”, aj keď vaša banka podporuje okamžité platby. Tu je dôvod

txbtxb
Autor:
Redakcia Kryptomagazínu
Redakcia Kryptomagazínu

Na Kryptomagazine nájdete originálne spravodajstvo o kryptomenách tvorené odborníkmi, ktorí z tohto magazínu spravili najlepší zdroj informácií o digitálnych menách a decentralizovaných technológiách.