Príchod nového nadnárodného reťazca na náš trh rozvíril vody vo sfére maloobchodu. Poľská Biedronka ohlásila expanziu na Slovensko a domáce supermarkety vzapätí začali bojovať o svoj podiel na trhu. Dôkazom toho sú nové predajne, ktoré na Slovensku otvárajú Kaufland a Tesco. Obavy z príchodu nového veľkého hráča majú aj slovenskí výrobcovia potravín, ktorí mu cenami nedokážu konkurovať.
Kaufland otvára nové supermarkety
Kaufland rozšíril v októbri svoju sieť predajní o prevádzku v regióne Podpoľania. Svoju už 79. predajňu otvoril v Detve. „Obchodný reťazec rozširuje svoju sieť, od 26. októbra 2023 budú môcť v Kauflande nakupovať aj obyvatelia Detvy a okolia. Nová predajňa ponúka široký sortiment tovaru, na svoje si prídu aj milovníci slovenských potravín”, uvádza Kaufland v tlačovej správe.
Vo zvyšovaní podielu na trhu bude Kaufland pokračovať aj v budúcom roku. O vydanie stavebného povolenia požiadal reťazec v Trnave, kde plánuje postaviť už štvrtú prevádzku v tejto oblasti. Ako informoval Trnavský hlas, súčasťou tejto predajne bude aj dvojpodlažný parkovací dom s kapacitou 191 parkovacích miest.
Tesco rapídne zvyšuje počet predajní
Pred príchodom poľskej Biedronky nezaháľa ani Tesco a masívne rozširuje počet svojich predajní. Len v novembri obľúbený supermarket otvoril dve prevádzky, a to v bratislavskej Rači a v Trenčíne. Celkovo v tomto roku Tesco na Slovensku spustilo až 6 nových supermarketov, a celkovo tak u nás prevádzkuje 163 predajní.
„Teší nás, že otvorením ďalších dvoch predajní v novembri bude mať Tesco na Slovensku už 163 miest na pohodlný nákup pre našich zákazníkov. Naším záväzkom je zákazníkom dlhodobo prinášať kvalitné produkty za dostupné ceny v čo najviac lokalitách po celom Slovensku,” hovorí Martin Kuruc, generálny riaditeľ Tesca na Slovensku.
Tesco vo svojej tlačovej správe uvádza, že plánuje pokračovať v expanzii aj v nasledujúcich mesiacoch. Aktuálne hľadá nové priestory v mestách či väčších obciach, prípadne pozemky aj v malých obciach na Slovensku.
Zarábaj aj ty na raste kryptomien.
Začni ich nakupovať na Binance a získaj 100 dolárový vstupný bonus.
Maloobchodný trh sa pripravuje na príchod nového hráča
Po tom, čo obchodný reťazec Biedronka ohlásil svoju expanziu na Slovensko, sa nálada na maloobchodnom trhu výrazne zmenila. “Slovenský maloobchodný trh už niekoľko rokov nezažil príchod hráča s ambíciou v strednodobom horizonte otvoriť trojciferný počet prevádzok,” uviedol pre Hospodárske noviny šéf Slovenského združenia pre značkové výrobky Ľubomír Tuchscher.
Domáce supermarkety začali bojovať o svoje postavenie na trhu z obáv, že im poľský superlacný reťaz uchmatne časť zákazníkov. Strach majú aj slovenskí potravinári, ktorých produkty sa nedokážu cenami priblížiť poľským výrobkom. Rozšírenie poľského reťazca do malých miest a obcí ohrozuje malé rodinné predajne potravín, ktoré obchodným reťazcom taktiež nedokážu konkurovať.
Prečítajte si aj: Na Slovensku otvoril svoje brány nový ultramoderný supermarket