Slovenské kúpele bodujú. 91 % pacientov VšZP hlási zlepšenie zdravotného stavu

  • Poistenci VšZP boli najspokojnejší s kvalitou procedúr v slovenských kúpeľoch.
  • Najlepšie hodnotené kúpeľné zariadenia patria spoločnosti Horezza, a.s.
  • Až 91 % pacientov zaznamenalo zlepšenie zdravotného stavu po kúpeľnej liečbe.
Ekonomika Slovenské kúpele bodujú
Slovenské kúpele bodujú. Zdroj: shutterstock.com/Mr. Tempter
Kvakomat PC bannerCoinfactory mobil baner

Poistenci Všeobecnej zdravotnej poisťovne (VšZP) boli v uplynulom roku najspokojnejší s kvalitou procedúr poskytovaných v slovenských kúpeľoch. Nasledovala vysoká miera spokojnosti s úrovňou ubytovania a poskytovanou stravou.

Na popredné priečky v hodnotení kúpeľných zariadení sa dostali zariadenia Nová Polianka – Horezza, a.s., Piešťany – Horezza, a.s. a Tatranské Zruby – Horezza, a.s. K ďalším najlepšie hodnoteným patrili Kúpele Dudince, a.s., Kúpele Nimnica, a.s. a SLOVTHERMAE, Kúpele Diamant Dudince, š.p.

Prečo Slováci vyhľadávajú kúpeľnú liečbu?

Dotazník spokojnosti s kúpeľnou starostlivosťou za rok 2024 vyplnilo až 80 % poistencov vo vekovej kategórii od 51 do 80 rokov. Zvyšok respondentov tvorili mladší poistenci. Najčastejším dôvodom kúpeľnej liečby boli ochorenia pohybového ústrojenstva, ktoré uviedlo 51,9 % zúčastnených. Ďalších 16,7 % liečilo ochorenia dýchacích ciest a 8,5 % ochorenia obehového ústrojenstva.

 

„Zo všetkých poistencov, ktorí sa do prieskumu zapojili, až 40 % respondentov uviedlo, že sa im zlepšil zdravotný stav výrazne, a 51 % uviedlo, že sa im zdravotný stav zlepšil aspoň čiastočne. A to je pre nás, ako najväčšiu zdravotnú poisťovňu, tá najlepšia spätná väzba,” uviedol predseda predstavenstva a generálny riaditeľ Všeobecnej zdravotnej poisťovne Matúš Jurových.

92 %

Zarábaj aj ty na raste kryptomien.

Začni ich nakupovať na Bitmarkets a získaj 100 dolárový vstupný bonus.

Sponzorovaný obsah

Výsledky prieskumu ďalej ukázali, že viac ako polovica poistencov absolvovala počas kúpeľnej liečby denne viac než tri procedúry, zatiaľ čo 48 % respondentov uviedlo presne tri procedúry denne. Vyše 83 % zúčastnených zároveň ocenilo ústretovosť personálu v jednotlivých kúpeľných zariadeniach.

Coinfactory PC banerKvakomat mobil