- Ceny niektorých služieb na pobočkách Slovenskej pošty budú drahšie.
- V prípade niektorých však k nárastu cien nedôjde.
Na základe Opatrenia Úradu pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb dôjde k zmene cenníka počtových služieb. Uvádza to portál Podnikajte.sk s tým, že podľa pôvodného scenára sa mal cenník zmeniť už na začiatku roka 2024. Legislatívny proces sa však natiahol, v dôsledku čoho zmeny vstúpia do platnosti až 1. júla 2024.
Cenník služieb Slovenskej pošty sa mení pomerne často. Naposledy sa ceny zmenili 1. marca 2023.
Za list 1. triedy zaplatia Slováci od budúceho mesiaca od 1,50 eura po 3,50 eura, a to v závislosti od hmotnosti listu. Čo sa týka listu 2. triedy, tu sa bude cena pohybovať na úrovni od 1 eura do 3 eur. Doporučený list 1. triedy bude stáť od 2,90 eura do 4,90 eura a doporučený list 2. triedy od 2,40 eura do 4,40 eura. Od júla sa zvýšia aj ceny reklamných adresovaných zásielok. Za ten najľahší budú Slováci platiť 0,90 eura, za najťažší 2,90 eura.
Ceny sa menia aj pre niektoré poistené listové zásielky, pričom pri podaniach cez ePodací hárok treba počítať so zdražením o desiatky centov. Napriek tomu zostáva tento spôsob podania zásielky výhodnejší ako ten klasický.
Od júla 2024 sa ceny balíkových zásielok nemenia, čiže zostávajú rovnaké ako doposiaľ. Rovnaká situácia platí aj pre dobierku k balíkom. Naopak, poistenie balíkov zlacnelo – za poistenie v hodnote 500 eur sa bude namiesto 1 eura platiť iba 0,90 eura.
Medzi spôsoby doručenia objednávok z e-shopu patrí aj poštový kuriér či BalíkoBOX Slovenskej pošty. Ceny týchto služieb nie sú zahrnuté v Opatrení Úradu pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb, takže zostanú na rovnakej úrovni ako doteraz.
Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.
Sieť výdajných miest je širšia
Slovenská pošta rozšírila sieť výdajných miest PoštaPOINT, ktorých je aktuálne vyše 100. Tieto výdajné miesta sa nachádzajú v partnerských prevádzkach pošty a sú dostupné v mestách i na vidieku. Často bývajú otvorené aj cez víkendy a do neskorých popoludňajších hodín. Informoval o tom portál Teraz.sk.
„Cieľom PoštaPOINTov je priniesť zákazníkom väčší komfort v podobe úspory času a lepšej dostupnosti. Pre poštu zároveň predstavujú ekonomicky efektívne riešenie,” uviedol hovorca SP Martin Guzi.
Tieto výdajné miesta ponúkajú v súčasnosti hlavne služby výdaja balíkov, ktoré využívajú najmä zákazníci e-shopov. Zásielku do PoštaPOINTu možno poslať prostredníctvom mobilnej aplikácie alebo internetovej stránky pošty. Platby je možné uskutočniť v hotovosti aj bezhotovostne.
Pošta plánuje v rozširovaní siete PoštaPOINTov pokračovať. Hľadá preto partnerov v ďalších lokalitách.
„Prihlásiť sa môže akákoľvek prevádzka, ktorá spĺňa definované podmienky, ako sú otváracie hodiny, minimálna vzdialenosť od najbližšieho poštového bodu, blízkosť parkovania a priestor na skladovanie zásielok. Slovenská pošta zároveň bezplatne poskytuje multifunkčné zariadenie na výdaj/snímanie zásielok a platbu kartou,” uviedol Guzi. Toto zariadenie pritom môže partnerská prevádzka využiť aj pre svoje vlastné potreby a tovar.