- Ako si banku, v ktorej si založíte účet, vyberáte vy?
- Prieskum odhalil, na čo najviac prihliadajú Slováci.
Výška mesačného poplatku za vedenie bežného účtu je pre Slovákov kľúčovým faktorom pri výbere banky. Podľa prieskumu agentúry Focus pre mBank považujú viac ako dve tretiny klientov bánk práve tento aspekt za najdôležitejší.
Približne tretina respondentov si na svojej banke cení predovšetkým nulové alebo nízke poplatky za vedenie účtu. Informuje o tom portál webnoviny.sk.
Po čom Slováci túžia?
Okrem poplatkov je pre viac ako štvrtinu opýtaných dôležitá aj moderná a používateľsky prívetivá mobilná aplikácia s množstvom užitočných funkcií. Kvalitný internet banking je kľúčový pre 35 % klientov bánk, zatiaľ čo výška úrokovej miery je najdôležitejšia pre štvrtinu respondentov. Moderná mobilná aplikácia na správu financií je rozhodujúca pre 28 % opýtaných.
Z prieskumu vyplýva, že Slováci pri výbere banky zohľadňujú najmä výšku poplatkov za vedenie účtu, kvalitu mobilnej aplikácie a internet bankingu, ako aj výšku úrokovej miery.
Prieskum tiež odhalil, že 10 % respondentov sa pri výbere banky spolieha na odporúčania od priateľov, známych alebo členov rodiny. Veľkosť banky je dôležitá pre 6 % opýtaných.
Klienti na svojej banke najčastejšie oceňujú nulové alebo nízke poplatky za vedenie účtu. Ich záujem o kontrolu nad vlastnými financiami sa prejavuje aj v tom, že až tri štvrtiny klientov presne vedia, za aké služby a v akej výške platia poplatky vo svojej banke.
V porovnaní s predchádzajúcim rokom sa toto povedomie mierne zvýšilo, a to o tri percentuálne body z pôvodných 73 %.
Sociológ a riaditeľ agentúry Focus Martin Slosiarik sa vyjadril: „V období vysokej inflácie a rastúcich životných nákladov je pravdepodobné, že klienti budú dôkladnejšie sledovať aj menšie výdavky z ich rodinných rozpočtov. Z tohto dôvodu môže faktor nulových alebo nízkych poplatkov spojených s vedením bežného účtu v banke nadobúdať na význame.”
Prieskum tiež ukázal, že pre viac ako polovicu Slovákov by výrazné zvýšenie poplatkov za vedenie bežného účtu bolo najsilnejším dôvodom na zmenu ich súčasnej banky.
Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.
Mnohí Slováci nemajú prehľad
Medzi ďalšie faktory, ktoré by mohli viesť k zmene banky, patria atraktívnejšie podmienky finančných produktov v inej banke alebo neprehľadné a nespoľahlivé internetové bankovníctvo, avšak tieto dôvody nasledujú s odstupom za už spomenutými faktormi.
Takmer štvrtina klientov bánk nemá presný prehľad o službách a výške poplatkov vo svojej banke.
Tieto zistenia vyplývajú z reprezentatívneho kvantitatívneho online prieskumu, ktorý pre mBank zrealizovala agentúra Focus v novembri 2023. Prieskum sa uskutočnil medzi online populáciou Slovenskej republiky vo veku od 18 do 60 rokov na vzorke 944 respondentov.
Mohlo by vás zaujímať: Minimálnu mzdu čakajú veľké zmeny. Jej výška môže mať čoskoro štyri cifry