Revolúcia v elektromobiloch. Stačí 5 minút a odchádzate s plne nabitou batériou

  • Automobilka NIO má pre svoje výmenné stanice novinku.
  • Zákazník si bude môcť vybrať kapacitu akumulátora.
  • Táto možnosť je dostupná zatiaľ v Nemecku.
Off topic Čínska automobilka je v tomto líder trhu
Čínska automobilka je v tomto líder trhu. Zdroj: shutterstock.com/Marius Karp/Werner Rebel
Coinfactory PC banerBitmarkets

Nová vymoženosť prichádza aj do Európy

Z bežných elektromobilov sme zvyknutí na to, že ponúkajú odlišné kapacity batérií, od ktorých sa odvíja najmä dojazd. To znamená, že kapacita batérie býva pri výbere jeden z najdôležitejších faktorov.

NIO rieši aj túto dilemu, pretože ponúka novú službu s názvom Batéria ako služba. Zákazník si vo výmennej stanici môže zvoliť takú kapacitu batérie, akú aktuálne potrebuje. Na výber je 75 a 100 kWh.

Doteraz to však fungovalo tak, že kapacitu si mohol zákazník zvoliť len pri objednávke elektromobilu, ale počas používania si už vo výmenných staniciach kapacitu voliť nemohol. To sa teraz mení.

NIO má takéto výmenné stanice

NIO má takéto výmenné stanice. Zdroj: shutterstock.com/helloabc

Tento typ služby, pri ktorom si môže zákazník meniť kapacitu batérie podľa svojich aktuálnych potrieb, bol najskôr dostupný iba v domovskej Číne, teraz však prichádza aj do Európy, konkrétne do Nemecka, pričom cena je 139 alebo 269 eur, závisí to od kapacity akumulátora.

Rezervácia batérie prebieha priamo cez mobilnú aplikáciu NIO a veľkosť batérie si je možné rezervovať každý deň, týždeň alebo mesiac. V Nemecku je aktuálne 18 takýchto výmenných staníc. Samotné NIO je na tento spôsob hrdé.

Väčšina používateľov, ktorí jazdia denne, si vyberá ekonomickejšiu batériu so štandardným dojazdom a dočasne prechádza na väčšie batérie, ak je to potrebné. Poskytujeme našim používateľom možnosť voľby batérie, ktorá najlepšie vyhovuje ich potrebám. Toto je budúcnosť flexibilnej, na používateľa orientovanej elektromobility.

NIO

NIO je čínsky nadnárodný výrobca automobilov so sídlom v Šanghaji, ktorý sa špecializuje na navrhovanie a vývoj elektromobilov. Spoločnosť bola založená v roku 2014, pričom v roku 2018 požiadala o prvú verejnú ponuku na burze v New Yorku.

Spoločnosť rozšírila svoj predaj na európsky trh v roku 2021. Od roku 2023 má NIO dva výrobné závody v Hefei v provincii Anhui v Číne v spolupráci so štátom vlastneným výrobcom vozidiel JAC Group. V Číne prevádzkuje viac ako 1 300 staníc na výmenu batérií.

Zaujímate sa o to, ako odísť do dôchodku so štedrým pasívnym príjmom? Pozrite si naše video.

SpäťStrana 2/2
Ďalej
Maxidoge PCtxb
Autor:
Michal Sobek

Vyštudoval odbor masmediálne štúdia. Od skončenia školy sa venuje redaktorstvu, pričom okrem technológií aktívne sleduje aj politické dianie, ktoré s jeho témami často úzko súvisí.

Najčítanejšie články

1

Tieto 2 veľké kryptomeny sa údajne zdvojnásobia do konca roku 2025

2

Dôchodky neboli nikdy vyššie: Hrozí, že bublina čoskoro praskne

3

Najčastejšie chyby začínajúcich investorov a ako sa im vyhnúť

4

3 pravidlá, ako dosiahnuť finančnú nezávislosť do 10 rokov

5

5 najlepších spôsobov, ako začať investovať ešte v roku 2025

PR články

Najväčšia bublina na burze? Palantir sa obchoduje drahšie ako Tesla aj Nvidia

PR články  | 22. augusta 2025

PR článok spoločnosti XTB. Americká technologická spoločnosť Palantir, pomenovaná podľa vševedúceho kameňa z Pána prsteňov, patrí medzi najdiskutovanejšie akciové tituly posledných rokov.

Akcie Palantir lámu rekordy

Top zmeny v portfóliu Warrena Buffetta: Prehľad za posledný štvrťrok

PR články  | 20. augusta 2025

PR článok spoločnosti XTB. Každý štvrťrok je pre investorov malým sviatkom. Po uplynutí 45 dní od jeho skončenia musia veľké fondy a investori zverejniť zmeny vo svojich portfóliách.

Warren Buffett a Berkshire Hathaway

Vyvrcholenie rastu Bitcoinu by malo nastať koncom roku 2025

PR články  | 20. augusta 2025

Bitcoin, a kryptomenový trh ako celok, je známy svojím 4-ročným cyklom, ktorý tvoria tri roky rastu a jeden rok korekcie.

Bitcoin bull run pravdepodobne vyvrcholí v roku 2025