Reklama burzy Crypto.com s Mattom Damonom vyvolala množstvo kritiky – posúďte sami

Novinky Burza Crypto.com zožala kritiku za reklamu
Burza Crypto.com zožala kritiku za reklamu. Zdroj: Shutterstock, Dennis Diatel
BitmarketsBitmarkets

Aj keď svet kryptomien prežíva veľký rozmach, stále sa vo svete nájde množstvo kritikov. Tí sa hlasno ozývajú v reakcii na reklamu burzy Crypto.com, v ktorej hrá slávny herec Matt Damon.

Crypto.com je kritizovaná za reklamu

Matt Damon sa objavil v televíznej reklame kryptomenovej burzy Crypto.com, kde prirovnáva všetkých investorov do digitálnych mien, k novodobým objaviteľom. Reklama sa vysiela už od októbra 2021, no až teraz sa dostala do povedomia širšej verejnosti.

Zdá sa však, že reklama nezapôsobila tak, ako tvorcovia očakávali. Ozýva sa veľké množstvo kritikov. Jemima Kellyová z denníka Financial Times nazvala reklamu grotesknou. V denníku The Daily Beast označili reklamu za „trápny únos peňazí”. Komentátorka denníka The Gurdian, Carole Cadwalladr, dokonca napísala, že ide o propagáciu Ponziho schémy:

„Na svete nie je dosť kritiky na to, aby sme opísali reklamu Matta Damona na Ponziho schému.”

Toto však nie je úplne prvý prípad, keď sa celebrity snažia propagovať kryptomeny. Pred pár mesiacmi sa do podobného projektu pustila aj burza FTX, ktorá vytvorila reklamu so známym športovcom Tomom Bradym. Medzi ďalšie známe osobnosti, ktoré dostali zaplatené za reklamu digitálnych mien, sú napríklad Snoop Dogg, Paris Hilton či Kim Kardashian.

Prečítaj si tiež: Bitcoin je 3. najvyhľadávanejšie slovo v Česku za rok 2021 podľa Google trends

Chceš nakúpiť a obchodovať kryptomeny? Burza Binance je aktuálne najlepšie hodnotenou burzou na svete s veľmi lacnými poplatkami za nákup. Vytvor si teraz účet cez náš >>>zľavový odkaz<<< a získaš doživotnú zľavu na poplatky pri obchodovaní.

Tak sa teda pozrite na „nešťastnú reklamu”, ktorá prinútila reagovať množstvo kritikov kryptomien:

Reklama je podľa môjho názoru spracovaná kvalitne. Po obsahovej stránke tam však môžu byť momenty, ktoré kritikom jednoducho prekážajú. Spoločnosť Crypto.com si však na marketingu dáva záležať, preto môžeme tento počin skrátka považovať za ojedinelý krok vedľa.

Zlá reklama môže veľmi ublížiť

Aj negatívna reklama je reklamou. No osobne si myslím, že v aktuálnom napätom období je to dosť pre kryptomeny nebezpečné, keď sa ozývajú zástupy kritikov, ktorí tento sektor doslova nenávidia. A kritici častokrát zájdu za hranicu únosnosti. Jedným z nich je aj Benjamin McKenzie, herec zo seriálov The OC či Gotham. Ten vo svojich vystúpeniach v CNN tvrdo útočí na všetkých, ktorí sa venujú kryptomenám.

„Nechcem tvrdiť, že je to zrejmé, ale hazardné hry s nelicencovanými a neregistrovanými cennými papiermi prostredníctvom aplikácie v telefóne nie sú odvahou. Je to hazard. Predtým, ako začnete, by ste sa mali zamyslieť nad tým, prečo boli zákony o cenných papieroch zavedené. Nápoveda: súvisí to s tým, že veľa ľudí prišlo o veľa peňazí.”

txbKvakomat mobil