- Sieti predajní s elektronikou sa prestáva finančne dariť
- Údajne si hľadá nového majiteľa
Na Slovensku pôsobí viacero reťazcov s elektronikou, spomenúť môžeme Alzu, Datart, Nay, Planeo Elektro alebo Okay. Jeden z týchto hráčov má však veľké problémy a údajne je aj na predaj, informoval o tom portál Finsider.
Práve posledný menovaný reťazec, pôvodom zo susednej Českej republiky, ktorý má v oboch krajinách až 140 kamenných predajní a disponuje aj e-shopom, je podľa viacerých zdrojov vo finančných problémoch.
Dôvodov tohto súčasného nepríjemného stavu je hneď viacero, reťazcu s elektronikou nepomohla ani pandémia koronavírusu, keď musel všetky svoje pobočky na dlhé mesiace zatvoriť. Druhým aspektom je stále rastúca konkurencia, najmä od Alzy a HP Tronic, ktorý prevádzkuje sieť predajní Datart.
Aj klesajúce tržby hovoria, že sa sieti Okay veľmi nedarí. V roku 2020 dosiahli tržby výšku približne 207,6 miliónov eur, v roku 2021 to bolo 194 miliónov eur, teda strata mala hodnotu medziročne 13,6 milióna eur.
Novšie údaje nie sú k dispozícii, ale predpokladá sa, že táto strata len narastá. Údajne to zašlo až do momentu, že firma má byť na predaj, aj keď túto informáciu Okay priamo nepotvrdil.
Uvidíme, ako sa daná situácia vyvinie, a či sa sieť predajní Okay rozhodne u nás zatvoriť niektoré pobočky, prípadne či sa sieť dostane pod krídla nového majiteľa, ktorý ju možno premenuje alebo všetky pobočky kompletne zatvorí.
Zarábaj aj ty na raste kryptomien.
Začni ich nakupovať na Binance a získaj 100 dolárový vstupný bonus.
Na Slovensku končia viaceré predajne
Módna značka pôvodom zo Švajčiarska Tally Weijl pôsobila na Slovensku od roku 2008. Svoj sortiment ponúkala prevažne pre deti a tínedžerov. Poškodila ju ale pandémia koronavírusu a tak sa dostala do konkurzu.
Ďalším príkladom je predajňa obuvi John Garfield. Na pobočkách v Poprade a v Prešove práve tento výrobca lákal na výrazné zľavy. Tieto obchody však čoskoro skončia, pričom posledný kamenný predaj bude fungovať v Spišskej Novej Vsi.
Ku nedostupným značkám sa na Slovensku pridáva aj Tommy Hilfiger. Predajne sa postupne vytratili z bratislavského Auparku, centra Vivo aj z Mlynov v Nitre. Rovnaký osud postihol aj predajne s názvom Žabka, ktoré patrili s franšízou pod Tesco. Žabka ale dlhodobo neprofitovala, preto sa ju Tesco rozhodlo transformovať na Tesco Express.
Posledným príkladom je sieť pekární, pôvodne z českého Brna, s názvom Crocus. Aj tu prišiel postih spôsobený hlavne celosvetovou pandémiou, a tak je aktuálne firma v konkurze. Po desiatich rokoch sa tak rozhodla stiahnuť sa zo slovenského trhu.
Prečítajte si aj: Obľúbené obchody Slovákov končia. Kde si už nenakúpime?