- Dedoles sa vyhol konkurzu a zabojoval o svoje prežitie.
- Z hlbokej straty sa opäť vyhupol do zisku.
- Hospodárske výsledky však skreslili odpustené dlhy.
Príbeh značky Dedoles je na slovenskom trhu výnimočný. Firmu založil v roku 2011 len dvadsaťročný Jaroslav Chrapko a už za pár rokov dosahovala tržby, ktoré sa blížili k stovke miliónov eur. Úspešný obchodný koncept však v roku 2022 narazil na svoje hranice. Spoločnosť upadla do astronomickej straty a hrozil jej konkurz. Nový manažér však dokázal postaviť škrečky opäť na nohy. Na tému upozornil DenníkN.
Biznis príbeh značky Dedoles
Dedoles, populárny predajca veselých ponožiek, predviedol na Slovensku jedinečný podnikateľský úspech. Nápaditá reklama s tancujúcimi škrečkami mu počas obdobia pandémie zabezpečila tržby na úrovni desiatok miliónov eur ročne.
Spoločnosť začala svoj biznis predajom tričiek americkej značky The Mountain a už v roku 2012 expandovala za hranice, do Českej republiky. Dva roky na to spustila predaj v Rakúsku a Maďarsku a v roku 2015 jej tržby prekročili magickú hranicu 1 milión eur. Následne sa Dedoles rozrástol aj do Nemecka, Rakúska a Poľska.
V roku 2018 uzrela svetlo sveta prvá kolekcia veselých ponožiek, ktoré nemajú páru. Prelomovým sa stal rok 2020, keď prišli originálne tancujúce škrečky a Dedoles predával tovar do 20 krajín Európy. Tržby firmy narástli na rekordných 91,89 milióna eur, ako je uvedené na Finstate.
Obrovské výdavky na reklamu sa však rýchlo prejavili. Keď sa zákazníci po protipandemických obmedzeniach opäť vrátili do nákupných centier, firme nielenže rapídne poklesli tržby, ale dokonca ukončila rok 2022 so stratou vo výške viac než 10 miliónov eur.
Značka pod vedením krízového manažéra bojuje o prežitie
Dedoles prepustil vyše dvesto zamestnancov a hrozil mu konkurz. Veritelia však verili reštrukturalizačnému plánu spoločnosti a našli sa aj investori, ktorí boli ochotní pomôcť úspešnej značke prežiť.