- Banka, ktorá ponúka účty zadarmo, zvyšuje poplatky.
- Jej klienti si za niektoré služby priplatia euro navyše.
- Tí, ktorým sa zmeny nepáčia, môžu v stanovenej lehote odstúpiť od zmluvy bez sankcií.
Jedna z najpopulárnejších bánk na Slovensku ohlásila zmeny vo svojich obchodných podmienkach. Tie nadobudnú platnosť od 1. decembra 2024. Novinky sa dotknú najmä sadzobníka poplatkov za bankové operácie, ktoré klienti vykonávajú mimo digitálneho priestoru. Banka sľubuje, že účty zostanú bez poplatku za ich vedenie a digitálne služby sa nebudú meniť. Zvýšenie poplatkov však ovplyvní hotovostné operácie a niektoré služby poskytované cez bankomaty iných bánk.
Obľúbená digitálna banka zvyšuje poplatky
Podľa nového sadzobníka, ktorý oznámila 365.bank klientom e-mailom, od 1. decembra 2024 dôjde k nárastu poplatkov za dve hlavné služby.
Poplatok za výber hotovosti z bankomatu inej banky alebo z POS terminálu (vrátane poštomatov na pošte) sa zvýši o jedno euro, teda z pôvodných 4 eur na 5 eur. Tento nárast ovplyvní klientov, ktorí nemajú možnosť vybrať hotovosť z bankomatu vlastnej banky, alebo preferujú výbery na pošte.
Rovnaké zvýšenie sa týka aj zobrazenia zostatku na účte cez bankomat inej banky. Poplatok za túto operáciu sa zvýši zo 4 eur na 5 eur.
Pre klientov, ktorí si chcú bezplatne overiť zostatok, zostáva možnosť zobrazenia cez bankomat ich vlastnej banky, aplikáciu alebo internet banking.
Ako sa vyhnúť zvýšeným poplatkom?
Aj keď nárast poplatkov môže niektorých klientov nepríjemne prekvapiť, banka ponúka niekoľko riešení, ako sa zvýšeným poplatkom vyhnúť.