- Model Volkswagen Polo sa prestal vyrábať v španielskom závode.
- Musí uvoľniť miesto pripravovaným elektromobilom.
- Dovážať sa však bude zo závodu z Juhoafrickej republiky.
Čo čaká továreň v Pamplone?
S týmto cieľom dochádza k prestavbe závodu v Pamplone. Vymieňať sa tam budú výrobné linky, pričom všetko sa bude prispôsobovať tomu, že v budúcnosti sa tu budú vyrábať už len čisto elektrické modely.
V novo pretvorenej továrni sa budú podľa aktuálnych informácií vyrábať dva elektrické modely – jeden od Volkswagenu, druhý od Škody. Nebude to však hneď, ale od roku 2026.
Povráva sa, že by malo ísť o dva zatiaľ nepredstavené modely, konkrétne Volkswagen ID.2 a Škoda Epiq. Už teraz je každému jasné, že to nebudú mať ľahké, keďže európske modely ohrozujú tie z Číny.
Závod v Španielsku bude do novej etapy aj naďalej vyrábať spaľovacie modely Volkswagen T-Cross a Taigo, a to minimálne do roku 2026. Z linky by malo odísť v tomto roku 250-tisíc kusov, v tom budúcom už len 150-tisíc kusov.
To však platí len do momentu, kým nezačnú z tohto závodu schádzať už vyššie spomínané elektromobily. Objem by sa mal potom zvýšiť na 200-tisíc kusov, pričom v roku 2027 automobilka počíta až s 300-tisíc kusmi ročne.
Zatiaľ však nie je jasné, či model Volkswagen Polo dostane svoj elektrický variant. Ako prípadný nástupca sľubne vyzerá práve pripravovaný model ID.2. No na jeho premiéru si budeme musieť ešte počkať.
V závode Volkswagen Slovakia pracuje približne 11-tisíc zamestnancov a 30 národností. Spustenie výrobnej linky sa oficiálne uskutočnilo 14. februára 1992 a prvým sériovo vyrábaným modelom bol Volkswagen Passat. V tom čase sa denne vyrobilo 15 vozidiel.
Zaujímate sa o to, ako odísť do dôchodku so štedrým pasívnym príjmom? Pozrite si naše video.