Po 40 rokoch končí v Európe obľúbený model Volkswagenu. Dostane aspoň elektrickú náhradu?

  • Model Volkswagen Polo sa prestal vyrábať v španielskom závode.
  • Musí uvoľniť miesto pripravovaným elektromobilom.
  • Dovážať sa však bude zo závodu z Juhoafrickej republiky.
Off topic Jedna etapa automobilky končí
Jedna etapa automobilky končí. Zdroj: shutterstock.com/TY Lim/Prostock-studio

Zdá sa, že automobilka Volkswagen sa rozhodla pre razantný krok. Jej obľúbený model sa už nebude vyrábať na európskom území. Dôvodom tohto rozhodnutia sú zrejme elektromobily. O téme informoval portál TOPSPEED.

Reč je o modeli Polo. Ten patril dlhoročne medzi stálice vo svojom segmente. Avšak ani to nezabránilo automobilke, aby ho vo svojom závode v Pamplone v Španielsku prestala vyrábať. Volkswagen Polo sa v tejto továrni vyrábal dlhých 40 rokov. Počas nich zišlo z linky približne 8,4 milióna kusov.

Netreba však zúfať. Automobil Volkswagen Polo sa totiž vyrába ešte v závode Kariega v Juhoafrickej republike. Práve z tejto továrne sa bude aj naďalej dovážať na európsky trh. Tam sa má údajne Polo vyrábať až do uvedenia jeho (zrejme elektrického) nástupcu.

Tento model sa už v Európe vyrábať nebude

Tento model sa už v Európe vyrábať nebude. Zdroj: shutterstock.com/S.Candide

Trasa z Juhoafrickej republiky je ale dlhšia ako zo Španielska, čo bude mať za následok predraženie samotnej dopravy. Uvidíme, či aj toto automobilka nevyhodnotí ako dôvod rastu ceny tohto konkrétneho modelu. To sú však len špekulácie.

Volkswagen je pritom plne rozhodnutý do budúcna vyrábať už len elektromobily pod označením ID. To v konečnom dôsledku znamená, že všetky aktuálne spaľovacie modely čaká v priebehu najbližších rokov buď absolútne ukončenie výroby, alebo náhrada v podobe elektromobilu.

98%

Už sa viac neboj o svoje peniaze.

Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.

Sponzorovaný obsah
Finančné rozdielové zmluvy sú zložité nástroje a sú spojené s vysokým rizikom rýchlych finančných strát v dôsledku pákového efektu. Na 76 % účtov retailových investorov dochádza k finančným stratám pri obchodovaní s finančnými rozdielovými zmluvami u tohto poskytovateľa. Mali by ste zvážiť, či chápete, ako finančné rozdielové zmluvy fungujú, a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko, že utrpíte finančné straty.
Späť
Strana 1/2Ďalej
Autor:
Michal Sobek
Michal Sobek

Vyštudoval odbor masmediálne štúdia. Od skončenia školy sa venuje redaktorstvu, pričom okrem technológií aktívne sleduje aj politické dianie, ktoré s jeho témami často úzko súvisí.

Najčítanejšie články

1

Mnohí slovenskí penzisti si čoskoro prilepšia. Týka sa to aj vás?

2

Bankroty v módnom biznise: Ďalšia značka na Slovensku krachuje

3

Výborné správy pre vodičov. Už čoskoro prídu o jednu zo svojich povinností

4

Veľký operátor potešil tisícky Slovákov. Spustil žiadanú službu

5

Seniorov čaká ďalšie zvyšovanie dôchodkov. Pozrite sa, koľko po novom dostanete

PR články

Revolúcia na kolesách: Čo skutočne prinesie Tesla Robotaxi?

Henrieta Balázsová  | 15. októbra 2024

Článok vznikol v spolupráci s XTB. Minulý týždeň prebehla akcia, ktorá by mohla byť zlomovým okamihom v našom chápaní automobilov.

Čo prinesie Robotaxi?

Bitcoin čaká naozaj bláznivá dekáda

Marek Rodák  | 14. októbra 2024

Globálny finančný sektor čoraz viac zvažuje Bitcoin ako nevyhnutnú súčasť moderného portfólia.

Bitcoin čaká zaujímavé obdobie

MicroStrategy sa má stať biliónovou bitcoinovou bankou

Marek Jendrál  | 14. októbra 2024

Michael Saylor, zakladateľ a výkonný predseda spoločnosti MicroStrategy, v nedávnom rozhovore s analytikmi výskumnej a brokerskej firmy Bernstein odhalil, že konečným cieľom spoločnosti je stať sa vedúcou bitcoinovou bankou.

MicroStrategy ako bitcoinová banka