Obľúbená značka šperkov predikuje „drahokamovú revolúciu”

  • Túto značku pozná azda každý Slovák.
  • CEO spoločnosti predpovedá prelomové zmeny.
  • Diamanty už vedia vyrobiť v laboratóriu.
Ekonomika Vo výrobe šperkov z diamantov údajne nastane revolúcia
Vo výrobe šperkov z diamantov údajne nastane revolúcia. zdroj: shutterstock.com/Vivitta
BitmarketsBitmarkets

Laboratórne vypestované diamanty budú o desať rokov preferovanejšie než tie prírodné. Zákazníci totiž pri nákupe šperkov čoraz viac zohľadňujú cenu a environmentálne dopady.

Túto predikciu uviedol generálny riaditeľ spoločnosti Pandora, Alexander Lacik, v rozhovore pre Bloomberg, ktorý následne prevzala aj TASR.

Cenovo dostupnejšie

Diamanty, ktoré vznikajú v laboratóriu (Lab-grown), majú identické fyzikálne, chemické a optické vlastnosti ako tie vyťažené z prírody, no majú nižší vplyv na životné prostredie. Tento fakt priťahuje hlavne tých, ktorí kladú dôraz na udržateľnosť a znižovanie uhlíkovej stopy.

Navyše sú cenovo dostupnejšie než prírodné diamanty, čo z nich robí atraktívnu voľbu pre spotrebiteľov, ktorí chcú kvalitné drahokamy bez vysokých nákladov.

Výroba šperkov bude vyzerať diametrálne odlišne

Dánska spoločnosť Pandora, ktorá pôsobí aj na slovenskom trhu, odhaduje, že laboratórne diamanty dnes tvoria približne 20 % z trhu. „Spotrebiteľské preferencie sa menia veľmi rýchlo,” uviedol Lacik.

98%

Už sa viac neboj o svoje peniaze.

Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.

Sponzorovaný obsah
Finančné rozdielové zmluvy sú zložité nástroje a sú spojené s vysokým rizikom rýchlych finančných strát v dôsledku pákového efektu. Na 76 % účtov retailových investorov dochádza k finančným stratám pri obchodovaní s finančnými rozdielovými zmluvami u tohto poskytovateľa. Mali by ste zvážiť, či chápete, ako finančné rozdielové zmluvy fungujú, a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko, že utrpíte finančné straty.

Pandora dosiahla v druhom štvrťroku 2024 predaj laboratórnych diamantov v hodnote 61 miliónov dánskych korún (8,17 milióna eur), čo predstavuje nárast o 88 % oproti predchádzajúcemu roku. Napriek tomu, že tieto šperky zatiaľ tvoria menej ako 1 % z celkových tržieb spoločnosti, Lacik má ambíciu tento podiel zvýšiť.

Jeho cieľom je dosiahnuť ročný predaj laboratórnych diamantov vo výške 1 miliardy DKK, čo by predstavovalo približne 3 % z celkových tržieb.

Nová stratégia

Pandora, ktorá sídli v Kodani, chce prostredníctvom novej stratégie zmeniť svoje vnímanie na trhu. Cieľom je, aby značka nebola spájaná len s bižutériou, ale aby bola vnímaná ako plnohodnotná značka šperkov.

Lacik verí, že nákup lacnejších diamantov strednou triedou bude kľúčovou zložkou tejto stratégie. Odhaduje, že náklady na laboratórne diamanty tvoria približne štvrtinu až tretinu nákladov na prírodné diamanty.

Začali pred troma rokmi

Pandora začala laboratórne diamanty predávať v roku 2021, pričom zároveň ukončila predaj prírodných diamantov. Odvtedy postupne vyraďuje aj ostatné prírodné drahokamy.

V júni spoločnosť predstavila svoju prvú kolekciu laboratórnych diamantov na domácom trhu v Dánsku, kde bola prijatá veľmi pozitívne. „Predaj v jednom obchode v Kodani prekonal naše očakávania,” poznamenal Lacik.

Laboratórne diamanty sú dostupné už aj v Spojenom kráľovstve, Severnej Amerike, Austrálii, Mexiku a Brazílii. Postupne sa budú uvádzať na trhy po celom svete.

0 Dní
0 Hodin
0 Minút
0 Sekúnd
TAGY: