- Značka čerpačiek patrí medzi najväčších hráčov na európskom trhu.
- Známe logo však už pri ceste budete hľadať márne.
- Sieť sa rozhodla kompletne zmeniť dizajn aj filozofiu značky.
Už viac ako tri desaťročia symbolizuje sieť OMV palivo a energiu v mnohých európskych krajinách. Teraz však táto známa značka čerpacích staníc a energetiky prechádza zásadnou transformáciou.
OMV však neoznamuje len zmenu svojho loga. Avizuje aj nové podnikateľské smerovanie. Odteraz budeme všade počuť slogan – „Forward to Good”.
Tisícka čerpacích staníc dostane nový šat
OMV, pôvodne známa ako Österreichische Mineralölverwaltung (Rakúska správa minerálnych olejov), vznikla v roku 1956. Táto spoločnosť sa objavila na scéne v Rakúsku s cieľom zabezpečiť stabilné dodávky ropy a plynových produktov v povojnovom období. Jej založenie sa stalo kľúčovým krokom v národnom úsilí o obnovu a ekonomickú nezávislosť po druhej svetovej vojne.
V 80. rokoch 20. storočia začala spoločnosť expandovať za rakúske hranice. Snažila sa diverzifikovať svoje operácie a posilniť svoje postavenie na medzinárodnom trhu.
Počas tohto obdobia OMV investovala do rôznych upstream (prieskum a ťažba ropy a zemného plynu) a downstream (rafinácia, distribúcia a predaj) projektov v rôznych krajinách, vrátane Nórska a Líbye.
V 90. rokoch OMV pokračovala vo svojej expanzii, získavala podiely v rafinériách a distribučných sieťach po celej strednej a východnej Európe. OMV sa presadila nielen v oblasti výroby a predaja ropy a zemného plynu, ale aj ako významný hráč na trhu s chemikáliami.
V roku 2024 sa sieť OMV odhodlala opustiť svoju vizuálnu identitu, ktorú si udržiavala od roku 1995.
Tento rebranding zasiahne približne tisíc čerpacích staníc v siedmich európskych krajinách. Mení sa to na Slovensku, v Rakúsku, Rumunsku, Maďarsku, Bulharsku, Srbsku a v Českej republike.
Rebranding nie je len o zmene loga alebo farieb
OMV sa snaží zredefinovať svoje miesto v rýchlo sa meniacom svete energií a mobility. Firma rozširuje ponuku služieb. Pridáva nabíjačky pre elektromobily a plug-in hybridy, čo svedčí o záväzku firmy voči udržateľnosti a ekologickejším riešeniam.
Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.
Miriam Fellingerová, Retail Managerka OMV na Slovensku, zdôrazňuje, že hlavným cieľom tejto zmeny je zjednodušenie mobility pre zákazníkov.
Základom našej práce v OMV Retail je udržať ľudí v pohybe. Naším cieľom je pokračovať v zjednodušovaní mobility a zlepšovaní služieb vďaka predvídaniu budúcich potrieb a očakávaní zákazníkov a vďaka ponuke radu inovatívnych, udržateľných a digitálnych riešení. Naša nová identita značky a slogan „Forward for Good” zdôrazňujú stratégiu našej spoločnosti, cestu transformácie a ukazujú náš postoj, orientovaný na budúcnosť.
Nový vizuál prináša aj ikonický symbol. Ten má reprezentovať OMV ako integrovanú spoločnosť zameranú na chemikálie, palivá a energiu, ktorá stavia na princípoch udržateľnosti a cirkulárnej ekonomiky. Symbol vyjadruje neustály pohyb a pokrok spoločnosti a je základným kameňom pre jej budúce smerovanie.
OMV tak obnovuje nielen svoj vizuálny vzhľad, obnovuje aj svoje poslanie a hodnoty a ukazuje svoj záväzok voči budúcim generáciám. Či už je to cez nový dizajn, strategické partnerstvá alebo rozšírené služby, OMV jasne ukazuje, že je pripravená na výzvy zajtrajška.