Nízky dojazd elektromobilov? Tento prejde naraz vyše tisíc kilometrov

  • Koncept elektromobilu Mercedes-Ben EQXX prešiel na jedno nabitie viac ako tisíc kilometrov.
  • V batériách mal energiu na ďalších 300 kilometrov.
  • K tomuto výsledku mierne dopomohla aj solárna strecha.
Off topic Elektromobil búra mýtus o nízkom dojazde
Elektromobil búra mýtus o nízkom dojazde. Zdroj: shutterstock.com/Pavel L Photo and Video/Vladimka production
Okazio PCBitmarkets

Existuje niekoľko mýtov, ktoré sa spájajú s elektromobilmi. Medzi ne patrí aj dojazd, ktorý sa vraj nevie vyrovnať autám so spaľovacím motorom. Tento model však dokazuje, že ich dokáže aj prekonať. Téme sa venoval motoristický portál TOPSPEED.

Známa nemecká automobilka Mercedes-Benz totiž na svojom koncepčnom elektromobile s označením EQXX predviedla test dojazdu, ktorého hodnoty všetkých príjemne prekvapili.

Konkrétne tento elektromobil zajazdil v oblasti Blízkeho Východu trasu dlhú 1 010 kilometrov. Najväčším prekvapením však je, že vo svojich batériách mal „šťavu” na ďalších približne 300 kilometrov.

Dôležitou hodnotou v tomto teste bola spotreba. Tá sa ustálila na priemernej hodnote 7,4 kWh/100 kilometrov. To je, mimochodom, ekvivalentom ku spotrebe 0,9 l/100 km pri spaľovacom motore. Áno, takáto spotreba sa dá dosiahnuť síce aj na nejakom malom elektromobile, ale to sú úplne odlišné kategórie.

Mercedes-Benz EQXX prešiel 1 000 kilometrovú trasu za 14 hodín a 42 minút, pričom priemerná rýchlosť dosahovala 68,7 km/h. Nebol to totiž test s čo najnižšou rýchlosťou.

Avšak, tento elektromobil disponuje ešte jednou špecialitou, ktorá mu taktiež mierne pomohla k tomuto neskutočnému výsledku. Tou je solárna strecha. Tá podľa odhadov nabila elektromobil na približne 24 kilometrov dojazdu.

Takto podľa Mercedes-Benz vyzerá budúcnosť elektromobilov

Takto podľa Mercedes-Benz vyzerá budúcnosť elektromobilov. Zdroj: mercedes-benz.sk

Bolo to najmä vďaka extrémne slnečnému počasiu, pretože testovacia dráha viedla zo Saudskej Arábie do Spojených arabských emirátov, a to počas slnečného počasia. Vonkajšia teplota bola podľa informácií okolo 34 °C, avšak elektromobil mal zapnutú klimatizáciu, aby simuloval reálne podmienky.

Toto nebolo prvýkrát, čo tento elektromobil zajazdil trasu dlhú tisíc kilometrov. Podarilo sa mu to už pred dvomi rokmi, keď prešiel trasu z Nemecka cez Švajčiarsko, Taliansko a Francúzsko.

Aj keď je vo svojej podstate elektromobil Mercedes-Benz EQXX koncept, tak automobilka deklaruje, že množstvo prvkov z tohto vozidla by malo postupne prejsť do sériových modelov, takže tým pádom očakávame aj veľmi podobné hodnoty dojazdu.

98 %

Už sa viac neboj o svoje peniaze.

Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.

Sponzorovaný obsah
Finančné rozdielové zmluvy sú zložité nástroje a sú spojené s vysokým rizikom rýchlych finančných strát v dôsledku pákového efektu. Na 74 % účtov retailových investorov dochádza k finančným stratám pri obchodovaní s finančnými rozdielovými zmluvami u tohto poskytovateľa. Mali by ste zvážiť, či chápete, ako finančné rozdielové zmluvy fungujú, a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko, že utrpíte finančné straty.

Cena elektromobilov sa tlačí čoraz viac dole

Dnešné elektromobily začínajú cenovo niekde na čiastke 20-tisíc eur, čo nie je pre bežného smrteľníka rozhodne málo, no ich cena sa vie dostať aj vysoko nad 100-tisíc eur. Cena je pre cenovo senzitívnych (nielen) Slovákov stále prekážkou.

S tým sa ale rozhodla niečo spraviť čínska automobilka Xpeng, ktorá už má s elektromobilmi bohaté skúsenosti. Práve tá by mala rozhýbať trh s lacnými elektromobilmi.

Šéf automobilky Xpeng, Che Siao-pcheng, uviedol, že ceny nových elektromobilov sa budú pohybovať v rozmedzí v prepočte od 12 700 do 19 100 eur.

Podznačka Xpengu časom predstaví aj modely s rôznymi úrovňami inteligentných jazdných schopností. Ďalším cieľom bude vytvorenie prvého automobilu pre mladých ľudí

Mohlo by vás zaujať: Elektromobil za 13-tisíc eur: Známa automobilka zlomí konkurencii väz

Catslap PC banertxb
Autor:
Michal Sobek
Michal Sobek

Vyštudoval odbor masmediálne štúdia. Od skončenia školy sa venuje redaktorstvu, pričom okrem technológií aktívne sleduje aj politické dianie, ktoré s jeho témami často úzko súvisí.