- Podvodníčka s východným prízvukom telefonuje ľuďom a vydáva sa za zamestnankyňu NBS.
- Národná banka Slovenska nikdy telefonicky nekontaktuje klientov komerčných bánk.
- Podvodníci volajú z čísel maskovaných ako oficiálna ústredňa centrálnej banky.
Národná banka Slovenska (NBS) zaznamenala alarmujúci nárast podvodných telefonátov, pri ktorých neznáma osoba zneužíva meno centrálnej banky. Podvodníčka s charakteristickým východoslovenským prízvukom sa vydáva za zamestnankyňu NBS a pokúša sa získať citlivé bankové údaje od občanov.
„Zaznamenali sme množstvo hlásení od znepokojených občanov, ktorým volala žena vydávajúca sa za našu zamestnankyňu. Dôrazne upozorňujeme, že ide o podvodné konanie,” uviedla Národná banka Slovenska vo svojom oficiálnom stanovisku.
Podvodníci používajú sofistikované metódy na zvýšenie dôveryhodnosti. Telefonáty prichádzajú z čísel, ktoré sa tvária ako oficiálna ústredňa NBS, a podvodníci často disponujú základnými informáciami o oslovených osobách.
Scenár podvodu je vždy podobný – volajúca osoba sa snaží vyvolať dojem urgentnosti a ohrozenia finančných prostriedkov na účte.
„Je mimoriadne dôležité zdôrazniť, že Národná banka Slovenska nikdy nekontaktuje klientov komerčných bánk telefonicky ani e-mailom. Neposkytujeme úvery, nevedieme účty pre fyzické osoby a nepýtame si od občanov ich osobné či bankové údaje,” vysvetľuje centrálna banka.
Podvodníci sa pokúšajú kontaktovať potenciálne obete aj cez sociálne siete, e-maily či rôzne komunikačné aplikácie. V minulosti sa podobné podvody objavovali aj pod menom „Peter Martin“, no identity podvodníkov sa môžu meniť.
Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.