Nákupné centrá v Bratislave čaká „zemetrasenie”. Jeden majiteľ ovládne dva giganty

  • Wood & Company sa kúpou Vivo! stane najväčším prevádzkovateľom nákupných centier.
  • Vivo! Bratislava získa nového majiteľa po devätnástich rokoch fungovania.
  • Akvizícia zahŕňa nákupné centrum, administratívne budovy aj priľahlé pozemky.
Ekonomika Nákupné centrá v Bratislave čaká zemetrasenie
Nákupné centrá v Bratislave čaká „zemetrasenie“. Zdroj: shutterstock.com/Henk Vrieselaar, Offthecouchexperience
Coinfactory PC banerCoinfactory mobil baner

Bratislavský trh s nákupnými centrami sa dynamicky mení a inak tomu nie je ani teraz.

Spoločnosť Wood & Company, ktorá vlastní petržalský Aupark, rozširuje svoje portfólio o ďalšie významné nákupné centrum. Do jej vlastníctva prejde Vivo! Bratislava, ktoré Bratislavčania dlhé roky poznali pod názvom Polus, uvádza portál Index.sk.

Spoločnosť nezíska len samotné centrum

Touto strategickou akvizíciou sa Wood & Company stane dominantným hráčom na bratislavskom trhu nákupných centier. Okrem samotného nákupného centra získa spoločnosť aj priľahlé administratívne budovy a pozemky v lukratívnej lokalite Nového Mesta.

„V lokalite vidíme značný potenciál pre ďalší rozvoj,” uviedli zástupcovia kupujúcej spoločnosti. Nákupné centrum s rozlohou 40-tisíc štvorcových metrov obchodných plôch tak čaká už druhá zmena majiteľa v jeho histórii.

Vivo! Bratislava má za sebou bohatú históriu. Keď v novembri 2000 otvorilo svoje brány pod názvom Polus City Center, išlo o prvé moderné nákupno-zábavné centrum v hlavnom meste. Projekt maďarskej developerskej skupiny TriGranit získal dokonca prestížne ocenenie Stavba roka 2001.

98 %

Už sa viac neboj o svoje peniaze.

Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.

Sponzorovaný obsah
Finančné rozdielové zmluvy sú zložité nástroje a sú spojené s vysokým rizikom rýchlych finančných strát v dôsledku pákového efektu. Na 69 % účtov retailových investorov dochádza k finančným stratám pri obchodovaní s finančnými rozdielovými zmluvami u tohto poskytovateľa. Mali by ste zvážiť, či chápete, ako finančné rozdielové zmluvy fungujú, a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko, že utrpíte finančné straty.

Konkurencia postupne rástla

Prvá zmena vlastníka prišla v roku 2006, keď centrum kúpila rakúska spoločnosť Immofinanz Immobilien za viac ako 200 miliónov eur. Postupom času však centrum čelilo silnejúcej konkurencii v podobe nových nákupných komplexov ako Aupark, AVION, Eurovea či Nivy Centrum.

Významným míľnikom v histórii centra bola rozsiahla modernizácia v roku 2019, kedy prešlo aj rebrandingom na súčasný názov Vivo! Bratislava. „Modernizácia priniesla 35 nových prevádzok a výrazné vylepšenie zákazníckeho komfortu,” pripomína odborník na retail.

Koniec značky?

Otáznou zostáva budúcnosť značky Vivo!, keďže tento názov používa súčasný majiteľ Immofinanz aj pre svoje centrá v Česku, Poľsku a Rumunsku. Je pravdepodobné, že nový vlastník príde s vlastnou víziou a možno aj novým názvom.

Táto akvizícia môže znamenať významný impulz na ďalší rozvoj centra, ktoré v posledných rokoch fungovalo skôr ako lokálne nákupné stredisko. Wood & Company má príležitosť využiť synergie s Auparkom a posilniť pozíciu centra na konkurenčnom bratislavskom trhu.

Pre zákazníkov by táto zmena mohla priniesť nové možnosti nakupovania a zábavy, keďže nový majiteľ má skúsenosti s úspešným prevádzkovaním Auparku, ktorý patrí medzi najnavštevovanejšie nákupné centrá v Bratislave.

Memex PC bannerMind of Pepe mobil
Autor:
Karina Daráková
Karina Daráková

Karina Daráková pochádza spod Tatier a vyštudovala žurnalistiku na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre. V minulosti pôsobila v Novom Čase a na pozícii vedúcej domáceho spravodajstva v Startitup. V Kryptomagazine sa venuje ekonomickým a realitným témam.