McDonald’s šokoval. Toto nikto nečakal

Novinky McDonald's šokoval trhy
McDonald's šokoval trhy. Zdroj: shutterstock.com/ATIKAN PORNCHAIPRASIT/fizkes
Okazio PCBitmarkets

McDonald’s, ikona rýchleho občerstvenia a jeden z najväčších reťazcov hamburgerov na svete, oznámil svoje štvrťročné finančné výsledky. Tie výrazne prekonali očakávania analytikov, ako informoval portál CNBC. Prekvapivo bola stratégia zvyšovania cien úspešná. Vyššie ceny menu kompenzovali pokles návštevnosti v amerických reštauráciách, čo vyvolalo šok na finančných trhoch.

McDonald’s dosiahol nárast tržieb vďaka strategickému zvýšeniu cien, pričom ceny menu sa v treťom štvrťroku mierne znížili. Vedúci predstavitelia spoločnosti zdôraznili, že reťazec stále vedie medzi svojimi konkurentmi na väčšine svojich hlavných trhov, pokiaľ ide o vnímanie hodnoty a cenovej dostupnosti zo strany spotrebiteľov.

Podľa finančného riaditeľa spoločnosti Iana Bordena „je jasné, že naši zákazníci naďalej hľadajú jedlá za rozumnú cenu, keďže rastúce náklady pretrvávajú a trhy po celom svete na to naďalej reagujú.”

McDonald’s zaznamenal pokles návštevnosti, napriek tomu mu zisky poriadne vzrástli

Výsledky spoločnosti v poslednom štvrťroku sú viac než pozoruhodné. Zisk na akciu dosiahol 3,19 dolárov, čo prekonalo očakávania analytikov, ktoré sa pohybovali okolo 3 dolárov na akciu. Celkové príjmy dosiahli 6,69 miliardy dolárov v porovnaní s očakávanými 6,58 miliardami dolárov. McDonald’s sa môže pochváliť čistým ziskom za tretí štvrťrok vo výške 2,32 miliardy dolárov, čo predstavuje výrazný nárast oproti minulému roku.

Zaujímavé je aj to, že McDonald’s si udržal rast tržieb v tých predajniach v USA, v ktorých zaznamenal pokles návštevnosti. Svoj úspech priraďujú aj marketingovým kampaniam a digitálnym a doručovacím objednávkam, ktoré zvyšujú pohodlie zákazníkov.

Spoločnosť však čelí výzvam v podobe klesajúcej návštevnosti zo strany spotrebiteľov s nižšími príjmami, čo je prvý takýto štvrťrok od začiatku roka. Generálny riaditeľ McDonald’s Chris Kempczinski hovorí, že budú musieť pozorne sledovať túto skupinu zákazníkov a zabezpečiť, aby im ponúkali cenovo dostupné možnosti.

Na druhej strane sa McDonald’s raduje z nárastu podielu na trhu u spotrebiteľov so strednými a vysokými príjmami. Tento fakt je jasným dôkazom toho, že aj domácnosti s vyššími príjmami, ktoré ešte donedávna uprednostňovali reštaurácie, museli pod vplyvom vysokej inflácie presedlať na lacnejšie formy stravovania.

Binance
97 %

Zarábaj aj ty na raste kryptomien.

Začni ich nakupovať na Binance a získaj 100 dolárový vstupný bonus.

Sponzorovaný obsah

Reťazcu hamburgerov sa darí po celom svete

Na medzinárodných trhoch dosiahol McDonald’s taktiež rast tržieb. Zdá sa, že silný dopyt v krajinách ako sú Spojené kráľovstvo, Nemecko a Kanada prispel k tomu, že McDonald’s dosiahol v treťom kvartáli mimoriadne priaznivé výsledky.

Rovnako zaujímavý je rast v divízii medzinárodných licencovaných trhov. Ten zahŕňa aj Čínu a Japonsko. Tam spoločnosť zaznamenala nárast predaja o 10,5 %. Čínska ekonomika sa pomaly zotavuje z dosahov pandémie a McDonald’s to využíva na posilnenie svojho postavenia na ázijskom trhu. Kampaň, ktorá propagovala ponuku burgerov v tejto krajine prilákala zákazníkov a zvýšila celkový podiel hovädzieho mäsa na trhu.

Vedenie spoločnosti verí, že ekonomické prostredie sa bude ďalej vyvíjať v súlade s ich očakávaniami na tento rok. McDonald’s plánuje poskytnúť investorom aktualizáciu v decembri, keď môžu odhaliť ďalšie podrobnosti o ich plánoch do budúcnosti.

Prečítajte si aj: Cena obľúbených nápojov vzrástla na najvyššiu úroveň v celej histórií

txbtxb
Autor:
Nikola Litvinová
Nikola Litvinová

Vyštudovala odbor financie a intenzívne sa venuje investovaniu. Analytickým okom sleduje svetové aj domáce ekonomické dianie. Zaujíma sa nie len o kryptomeny, ale rovnako aj o tradičné finančné trhy. Baví ju vytvárať pútavý obsah, ktorý prináša čitateľom skutočnú hodnotu.