Korona mení Slovensko – Takto sa naše firmy vysporiadali s pandémiou

Ťažba kryptomien Ťažba kryptomien

To, čo bolo v biznise pred krízou skôr výnimkou, sa v uplynulých mesiacoch stalo samozrejmosťou. Obmedzeniam sa museli prispôsobiť tak firmy, ako aj zákazníci, čo spôsobilo posilnenie poskytovaných služieb v online. Kto má v týchto neľahkých časoch, takpovediac, vyhraté? A ktoré zmeny s najväčšou pravdepodobnosťou pretrvajú aj po kríze? Podnikatelia v tom majú jasno.

Sila internetu naberá nový rozmer

Až teraz mnohí skutočne pochopili, že internetové pripojenie neslúži iba na zábavu a priateľskú komunikáciu na sociálnych sieťach. Jeho využitie je ďaleko širšie, vďaka čomu dokázalo mnoho firiem plnohodnotne fungovať aj počas krízy. Vo svete slúži online prostredie už roky práve na zastrešovanie základných služieb a potrieb jednotlivca. Možno cezeň nakupovať, vybavovať administratívu, riadiť firmu a jej zamestnancov či vzdelávať deti. 

Mnoho firiem už v minulosti stavilo na ponúkanie služieb online a to sa momentálne ukázalo ako dobrý krok.

„Náš biznis je založený hlavne na online komunikácii cez sociálne siete, telefón alebo e-mail. Výnimkou sú osobné návštevy u nás v showroome, ktoré sme museli prerušiť, no rýchlo sme sa prispôsobili a spustili možnosť bezkontaktných obhliadok. Chceli sme, aby mali ku nám zákazníci stále blízko. Majú teraz viac času, môžu si stavby prezrieť naživo, prakticky 24/7,”

– spresňuje Martina Švábiková,

Obchodná vojna medzi USA a Európskou úniou na spadnutie!

Investícia sa vyplatila

Sú však odvetvia, v ktorých sme si možno dodnes nevedeli predstaviť fungovanie v online. Ide napríklad o kuchynské štúdiá. Opak je však pravda. Aj špecialisti na kuchyne dokázali pohotovo a inovatívne zareagovať.

„Na aktuálnu situáciu sme zareagovali naozaj veľmi rýchlo aj vďaka tomu, že sme v minulom roku vycítili príležitosť a investovali sme do nových technológií a do digitálnej komunikácie. Ďakujeme za to nášmu tímu ľudí, ktorí sa pohotovo prispôsobili a robili ozaj aj nemožné, za čo sme im vďační,”

– hovorí Eva Szakálová, marketingová manažérka **********. Tie zákazníkom predostreli hneď viacero možností, ako ďalej viesť komfortný život z pohodlia domova

Talianske banky chcú eurocoin – EÚ sa chystá na predstavenie vlastnej kryptomeny

Pomoc partnerom

Príkladom úspešného využívania digitálnych riešení je taktiež spoločnosť Edenred, ktorá dlhodobo podporuje bezkontaktné platby vo forme elektronickej stravnej karty, ale aj mobilným telefónom vďaka Apple Pay či Google Pay. Na zmiernenie dôsledkov krízy na výrazne ochromený segment gastroprevádzok bol zriadený špeciálny online katalóg, z ktorého si ľudia mali možnosť objednať teplé jedlo alebo potraviny priamo domov, či služba Vyzdvihnem a zjem. 

Po znovuotvorení reštaurácií prišla spoločnosť s masívnou online kampaňou #PodmeSaNajesť, ktorá na sociálnych sieťach zasiahla viac ako 2 milióny Slovákov.

„S cieľom podporiť tých najzraniteľnejších vytvorila skupina Edenred fond ,More than ever‘. Výzva ,Poďme sa najesť‘ je súčasťou tejto globálnej iniciatívy,”

hovorí Cyrille Favel, generálny riaditeľ Edenred Slovakia a dodáva:

„Reštaurácie sú dnes symbolom obnovy spoločenského života, preto veríme, že v nich opäť rozozvučíme štrnganie príborov. Sme presvedčení, že je našou povinnosťou pomôcť.”

V roku 2020 krachuje viac firiem, ako počas finančnej krízy 2009!

Vrátime sa po kríze do starých koľají?

Tak ako museli na vývoj situácie zareagovať firmy, museli zo svojej komfortnej zóny vystúpiť i ľudia. Starší sa začali lepšie orientovať vo svete mladších generácií. Mladšie generácie si zase rozšírili obzory a začali využívať pracovný čas efektívnejšie. Inými slovami, firmy začnú do budúcna oveľa viac využívať home office, z hodinových fyzických porád sa stanú online porady, ktoré ušetria čas na cestovaní a ktoré budú vďaka virtuálnej realite stručnejšie a vecnejšie. Rovnako tak sa zmeny odrazia aj na spotrebiteľskom správaní.

„Naša spoločnosť zareagovala na krízu hlavne online poradenstvom a rýchlosťou reakcií jednotlivých technických návrhov a riešení. Interné školenia robíme cez aplikáciu Teams a pre externé školenia vieme využiť aplikácu WebEx. Taktiež sme spustili online marketingovú kampaň, kde je možné prihlásiť svoju stavbu a vyhrať poukážky na nákup materiálov Sika. Ako podporu marketingových aktivít sme spustili nový web so sviežim dizajnom a aktuálnym obsahom,”

– hovorí Branislav Augustín 

Viacerí odborníci sa pritom zhodujú, že práve stavebníctvo je oblasťou, ktorá môže v období recesie výrazne napomôcť k znovunaštartovaniu ekonomiky.

„Stavebné a infraštruktúrne projekty vždy boli a sú kľúčovými pri udržaní ekonomiky v ťažších ekonomických časoch. Strednodobé a krátkodobé projekty dočasne vyplnia dieru na trhu stavebných projektov, postupne budú obnovené aj väčšie projekty.  Očakávame, že príde k úprave cien, nakoľko investori budú chcieť využiť situáciu na trhu na zníženie nákladov,”

– myslí si  Branislav Augustín

Čo čítať ďalej?

Obchodná vojna medzi USA a Európskou úniou na spadnutie!