Koniec legendárnej slovenskej značky: Obľúbená sieť definitívne končí predajom poslednej prevádzky

  • Značka Pizza Mizza za 19 rokov existencie zamestnávala vyše 200 ľudí.
  • Pandémia koronavírusu spôsobila postupný zánik všetkých prevádzok siete Pizza Mizza.
  • Posledná petržalská prevádzka je na predaj za 900-tisíc eur.
Ekonomika Koniec legendárnej slovenskej značky
Koniec legendárnej slovenskej značky. Zdroj: shutterstock.com/LTim, Ground Picture
Kvakomat PC bannerBitmarkets

Slovenský gastronomický trh prichádza o jednu z najznámejších domácich značiek. Sieť pizzérií Pizza Mizza, ktorá písala svoj príbeh od roku 2004, definitívne končí svoje pôsobenie.

Poslednou kapitolou sa stáva predaj jej známej petržalskej prevádzky, ktorá bola jednou z posledných fungujúcich reštaurácií tejto kedysi úspešnej siete. Informujú o tom Hospodárske noviny.

Značka sa medzi konkurenciou chytila

Za vznikom značky stál bratislavský podnikateľ Jozef Šétaffy, ktorý popri svojej stavebníckej činnosti rozbehol projekt, ktorý sa postupne rozrástol do významnej franšízovej siete. Pizza Mizza sa dokázala presadiť v silnom konkurenčnom prostredí a expandovala nielen na Slovensku, kde prevádzkovala desať pobočiek, ale aj v susednej Českej republike.

„Značka sa stala synonymom kvalitnej pizze a príjemného prostredia, kde sa stretávali celé rodiny,” spomína na úspešné obdobie jeden z bývalých manažérov siete. V najlepších časoch zamestnávala spoločnosť viac ako 200 ľudí a patrila medzi najúspešnejšie slovenské franšízové koncepty v gastronómii.

Zlom v úspešnom príbehu nastal s príchodom pandémie koronavírusu. Obmedzenia spojené s covidom zasiahli celý gastronomický segment mimoriadne tvrdo. Napriek snahe zachrániť podnikanie prostredníctvom donáškového servisu príjmy nedokázali pokryť ani základné prevádzkové náklady.

Postupne začali zatvárať prevádzky v nákupných centrách a následne aj ďalšie pobočky.

98 %

Už sa viac neboj o svoje peniaze.

Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.

Sponzorovaný obsah
Finančné rozdielové zmluvy sú zložité nástroje a sú spojené s vysokým rizikom rýchlych finančných strát v dôsledku pákového efektu. Na 69 % účtov retailových investorov dochádza k finančným stratám pri obchodovaní s finančnými rozdielovými zmluvami u tohto poskytovateľa. Mali by ste zvážiť, či chápete, ako finančné rozdielové zmluvy fungujú, a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko, že utrpíte finančné straty.

Posledná prevádzka je na predaj

Späť
Strana 1/2Ďalej
txbtxb
Autor:
Karina Daráková
Karina Daráková

Karina Daráková pochádza spod Tatier a vyštudovala žurnalistiku na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre. V minulosti pôsobila v Novom Čase a na pozícii vedúcej domáceho spravodajstva v Startitup. V Kryptomagazine sa venuje ekonomickým a realitným témam.