Firmám hrozia pokuty. Spotrebitelia majú silnú zbraň proti telemarketingu

  • Registrácia čísla zakáže firmám volať s marketingovými ponukami.
  • Neoprávnený hovor môže stáť firmu až 5 % ročného obratu.
  • Marketingové hovory musia mať špeciálnu predvoľbu (0)888.
Ekonomika Spotrebitelia majú silnú zbraň proti telemarketingu
Spotrebitelia majú silnú zbraň proti telemarketingu. Zdroj: shutterstock.com/PeopleImages.com - Yuri A, Dean Drobot
BitmarketsBitmarkets

Nevyžiadané telefonáty z reklám a marketingu nemusia byť nočnou morou. Málokto vie, že spotrebitelia majú v ruke silný nástroj, ako sa ich účinne zbaviť – stačí zaregistrovať svoje číslo na oficiálnej stránke a firmám je akýkoľvek marketingový hovor naň zakázaný.

Firmy totiž musia v zmysle zákona dodržiavať prísne pravidlá: zaregistrovať sa, overovať zákaznícke čísla a volať len z jasne identifikovateľných marketingových čísel. Odborník z advokátskej kancelárie FAIRSQUARE približuje informácie, ktoré vám uľahčia život a pomôžu sa brániť pred nevyžiadanými marketingovými hovormi.

Pozrite si naše video z YouTube kanála YouTube Kryptomagazin SK

Ako uvádza advokát Marek Beľujský z advokátskej kancelárie FAIRSQUARE:

Každá firma, ktorá chce telefonovať so zámerom ponúkať svoje produkty alebo služby, sa musí najprv zaregistrovať na stránke www.nevyziadanevolania.sk. Tam je povinná si overiť, ktoré telefónne čísla už nechcú takéto hovory prijímať.  

Toto overovanie stojí od 10 do 300 eur podľa toho, koľko čísel chce podnikateľ overiť a vedie ho Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb. Ak firma zavolá na číslo, ktoré sa nachádza v zozname odmietajúcich hovory, hrozí jej pokuta až do výšky 5 % ročného obratu.

Na uvedenej stránke si môže každá osoba (fyzická i právnická) jednoducho zaregistrovať svoje telefónne číslo a zablokovať buď všetky marketingové volania alebo zablokovať volania pre vybrané marketingové oblasti.

98 %

Už sa viac neboj o svoje peniaze.

Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.

Sponzorovaný obsah
Finančné rozdielové zmluvy sú zložité nástroje a sú spojené s vysokým rizikom rýchlych finančných strát v dôsledku pákového efektu. Na 75 % účtov retailových investorov dochádza k finančným stratám pri obchodovaní s finančnými rozdielovými zmluvami u tohto poskytovateľa. Mali by ste zvážiť, či chápete, ako finančné rozdielové zmluvy fungujú, a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko, že utrpíte finančné straty.
Späť
Strana 1/2Ďalej
txbtxb
Autor:
Karina Daráková

Karina Daráková pochádza spod Tatier a vyštudovala žurnalistiku na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre. V minulosti pôsobila v Novom Čase a na pozícii vedúcej domáceho spravodajstva v Startitup. V Kryptomagazine sa venuje ekonomickým a realitným témam.