Fast foodový gigant spustil novú sieť kaviarní. Jedinečný koncept môže prevalcovať aj Starbucks

  • Fast foodový gigant McDonald's vstúpil na trh kávy.
  • Spustil jedinečný reťazec kaviarní CosMc's.
  • Zákazníkom ponúka unikátne nápoje, ktorými chce osloviť mladú generáciu.
Novinky Fast foodovy gigant spustil novú sieť kaviarní CosMc's
Fast foodovy gigant spustil novú sieť kaviarní CosMc's. Zdroj: shutterstock.com/Ivan Kruk, facebook.com/CosMc
Kvakomat PC bannerFreedum fighter mobil

Trh s kávou je aktuálne mimoriadne rastúcim odvetvím. Kaviarňovým kráľom je celosvetovo Starbucks. Avšak, fast foodový gigant McDonald’s prišiel s novým jedinečným konceptom CosMc’s, ktorým chce upútať pozornosť kávičkárov mladej generácie, ako informoval portál BBC.

McDonald’s spustil jedinečnú sieť kaviarní CosMc’s

McDonald’s spustil svoj nový koncept siete kaviarenských prevádzok CosMc’s. Zákazníkom sľubuje „galaktické nápoje” a jeho ponuku tvoria okrem kávy aj špeciálne limonády, ľadové čaje alebo lákavé kaše, nechýbajú ani sendviče a rôzne snacky.

Pri otvorení novej prevádzky CosMc’s v malom mestečku v štáte Illinois sa zákazníci išli zblázniť pre svoju šálku jedinečného nápoja. CosMc’s ohlásil otvorenie predajne len deň vopred, no aj napriek tomu sa pred kaviarňou pred otvorením nahromadili davy zákazníkov. Niektorí tam stáli celé hodiny a dokonca aj ponúkali úplatky za to, aby sa mohli v rade predbehnúť.

Platforma Snaxshot poskytuje informácie o jedlách a nápojoch. Jej zakladateľka Andrea Hernandes upozornila na fakt, že CosMc’s môže zlákať zákazníkov, ktorí patria medzi mladšie ročníky, konkrétne tých z generácie Z a Alfa.

Starbucks bol nápoj tisícročia, ale Gen Z je celá o kontrakultúre – hľadajú niečo iné. Nápoje, ktoré si môžete remixovať presne tak, ako ich máte radi.”

CosMc’s chce osloviť unikátnou ponukou

Jedným z príkladov vášne pre personalizáciu nápojov je fenomén DrinkTok, komunity na TikToku, ktorá zdôrazňuje inovatívne a jedinečné nápoje. McDonald’s, ktorý stojí za novým konceptom CosMc’s, chápe dôležitosť personalizácie, keďže ich tlačová správa oznamuje „prispôsobenia na každom kroku: popíjanie boba, aromatické sirupy, energetické dávky alebo dokonca injekcie vitamínu C.”

CosMc’s neponúka tradičný prístup ku káve, ktorý nám je známy z McCafé, s kávou a espressom, ale radšej sa snaží poskytnúť rýchly, hravý zážitok, úplne odlišný od atmosféry tradičnej európskej kávovej kultúry.

Hernandez hovorí, že tento pokus o nový prístup môže byť návodom na úspech CosMc’s. „Dunkin’ je o užitočnosti. Amerika beží na Dunkin’ a Starbucks je skôr značka luxusného životného štýlu,” hovorí. „Aby McDonald’s uspel, musí ísť smerom k inému typu spotrbiteľa.”

Nová sieť kaviarní sa zameriava na studené nápoje, ktoré sú obľúbené medzi mladšími spotrebiteľmi. Ponúka kávu, akou je napríklad S’Mores Cold Brew s karamelovým posypom. Menu zákazníkov láka dokonca aj na chuťovky ako sú kaše a frappé. Výrazné ovocné príchute, ktoré sú populárne medzi DrinkTokers, sú taktiež zdôraznené v ponuke.

Binance
97 %

Zarábaj aj ty na raste kryptomien.

Začni ich nakupovať na Binance a získaj 100 dolárový vstupný bonus.

Sponzorovaný obsah

Revolúcia v odvetví kávy

Zdá sa, že nový prístup má zmysel, keďže hashtag #CosMc na TikToku už dosiahol 39 miliónov videní a influenceri získavajú státisíce lajkov. Odborníci vidia tento krok ako pokus McDonald’s zaujať nový typ zákazníka. Jeffrey Young, generálny riaditeľ Allegra World Coffee Portal, tvrdí, že mladší spotrebitelia vyhľadávajú rýchle služby a zábavu, čo presne CosMc’s sľubuje.

Hoci McDonald’s nie je nováčikom v kávovom odvetví s jeho existujúcim konceptom McCafé, CosMc’s sa odlišuje svojím novým, mladším prístupom. Zatiaľ čo McCafé sa zameriava na horúce nápoje a atmosféru pohodlia, CosMc’s ide smerom k rýchlejšiemu, hravejšiemu zážitku.

Zdá sa, že McDonald’s chce prekonať konkurenciu, ako sú Starbucks a Dunkin’, a zaujať srdcia mladších spotrebiteľov, ktorí hľadajú zábavu, dostupnosť a personalizované možnosti. Je otázne, či sa CosMc’s stane revolúciou v odvetví kávy, ale s ohľadom na rastúcu kúpnu silu Gen Z a Gen Alfa by mohol byť tento kaviarenský reťazec geniálnym ťahom na trhu.

Prečítajte si aj: Amerika na Slovensku? Zbožňované fast foody už mieria aj do malých mestečiek

Freedum fighters PCtxb
Autor:
Nikola Litvinová
Nikola Litvinová

Vyštudovala odbor financie a intenzívne sa venuje investovaniu. Analytickým okom sleduje svetové aj domáce ekonomické dianie. Zaujíma sa nie len o kryptomeny, ale rovnako aj o tradičné finančné trhy. Baví ju vytvárať pútavý obsah, ktorý prináša čitateľom skutočnú hodnotu.