- Zber dát sa uskutočnil prostredníctvom aplikácie Instant Research agentúry Ipsos.
- Pre takmer 66 % respondentov prieskumu sú recenzie a hodnotenia iných zákazníkov dôležité.
- Viac než polovica opýtaných je dokonca ochotná zaplatiť viac za vyšší štandard služieb.
Bankovníctvo a finančné služby patria na Slovensku medzi sektory, kde zákazníci najviac vyžadujú kvalitu a odborný prístup personálu. Vyplýva to z reprezentatívneho prieskumu 365.bank uskutočneného pri príležitosti Dňa zákazníckej skúsenosti.
Podľa výsledkov je pre 65 % ľudí kvalita bankovníctva a finančných služieb jedným z dôležitých kritérií pri výbere banky alebo finančného produktu. Viac než polovica opýtaných je dokonca ochotná zaplatiť viac za vyšší štandard služieb.
Bezmála dve tretiny respondentov považujú bezchybný zákaznícky servis, príjemné prostredie a odborný prístup personálu za najdôležitejšie, čo predstavuje vyššie hodnotenie ako v sektore zdravotníctva, či IT technológie.
„Financie sú oblasť, v ktorej si ľudia prirodzene potrpia na vysokú úroveň zákazníckej skúsenosti a kvalitný servis. Kvalita, profesionalita služieb a ich jednoduchosť by mali byť odrazom správne nastaveného zákazníckeho prístupu. Najmä pri zložitejších produktoch, ako je napríklad hypotéka, je dôležité, aby klient získal kvalifikovaný servis a možnosť poradiť sa. Dobrú zákaznícku skúsenosť klienti ocenia aj pri riešení reklamácií,” uviedla hovorkyňa 365.bank Linda Valko Gáliková.
Dodala, že banky, ktoré investujú do zlepšovania zákazníckeho servisu, môžu očakávať zvýšenú dôveru a lojalitu zo strany svojich klientov. Pre takmer 66 % respondentov prieskumu sú recenzie a hodnotenia iných zákazníkov kľúčovým kritériom pri výbere produktov alebo služieb.
Zarábaj aj ty na raste kryptomien.
Začni ich nakupovať na Bitmarkets a získaj 100 dolárový vstupný bonus.
Napriek tomu, že 56 % opýtaných hľadá výhodné ceny, iba 9 % z nich je ochotných akceptovať zníženie kvality služieb za nižšiu cenu v oblasti bankovníctva a finančných služieb.
Zber dát sa uskutočnil prostredníctvom aplikácie Instant Research agentúry Ipsos 26. septembra 2024 na vzorke 539 respondentov.