Dve populárne automobilky spojili sily. Výsledný produkt zaujme aj Slovákov

  • Na obzore sa črtá nová spolupráca medzi dvoma automobilkami a výsledok by mohol pohnúť slovenským prístupom k elektroautám
  • Stredná Európa je v oblasti elektromobility pomerne zdržanlivá
  • Pripravovaný produkt však môže všetko zmeniť
Novinky Volkswagen a Renault sa dohodli na spolupráci, pripravujú elektromobil
Volkswagen a Renault sa dohodli na spolupráci, pripravujú elektromobil. Zdroj: shutterstock.com/Olivier Le Moal/24K-Production
Best Wallet PCKvakomat mobil

Na obzore sa črtá nová spolupráca medzi dvoma automobilkami a výsledok by mohol pohnúť slovenským prístupom k elektroautám.

Stredná Európa je v oblasti elektromobility pomerne zdržanlivá. Kým v západných krajinách tvorí predaj elektrických áut podstatnú časť nákupov nových automobilov, u nás sú to ešte vždy jednotky percent. Pripravovaný produkt gigantov Volkswagen a Renault však môže všetko zmeniť.

Spolupráca: Volkswagen a Renault

Nemecko-francúzska spolupráca prináša vidinu finančne pomerne nenáročnej alternatívy. Automobilky by mali spolupracovať na vývoji elektrického automobilu v hladine ľudovej ceny – 20 000 eur. Táto suma bola medzičasom už na úrovni 25 000 eur, zámery však zmenili a aj napriek inflácii chcú dodržiať okrúhlu dvadsaťtisícku.

Reuters prináša správu, že zo strany Renaultu sú zatiaľ vyjadrenia o nevyhnutnosti spolupráce predovšetkým pre zabezpečenie konkurencieschopnosti v oblasti malých elektromobilov. Spoločnosti v súčasnosti ešte vedú rôzne diskusie, ale zatiaľ nie je nič uzavreté. Koncern Volkswagen sa v súčasnom stave rozpracovania odmietol k situácii vyjadriť.

Binance
97 %

Zarábaj aj ty na raste kryptomien.

Začni ich nakupovať na Binance a získaj 100 dolárový vstupný bonus.

Sponzorovaný obsah

Ambície Renaultu sú v rámci elektromobility vyššie. Plánuje sa stať nie len inovačnou dielňou a vývojovým strediskom, ale zároveň aj výrobcom elektromobilov pre iné automobilky a značky. Pre tento účel založil koncern špecializovanú spoločnosť Ampere.

Plány nového elektromobilu

Renault už predstavil jeden produkt z danej kategórie. Ide o koncepčný elektromobil Ampere Legend, ktorý má aj predbežné označenie Renault Twingo E-tech. Jeho cena by mala podľa odhadov rovnako oscilovať okolo 20 000 eur.

Ide o rozvoj platformy AmpR Small. Dá sa predpokladať, že spolupráca by mohla zahŕňať aj jej využitie, ak bude automobilka Volkswagen súhlasiť. Aktuálne informácie pripúšťajú, že táto platforma môže byť pre túto spoluprácu mierne upravená.

V odborných kruhoch sa už hovorí o tom, že koncern Volkswagen má problémy v oblasti elektromobility. Dôkazom sú indície spolupráce s Renaultom, ale aj akvizície, ktoré realizuje VW na čínskom trhu. Vo všeobecnosti sa predpokladá, že to je prístup automobilky k možnosti ušetriť značné finančné prostriedky na vývoji samostatnej platformy pre elektromobily.

Čísla na Slovensku

Predaj elektromobilov na Slovensku zatiaľ zaostáva za zvyškom Európy. Portál Mojelektromobil.sk uvádza za prvý polrok ako najpredávanejšie nasledujúce automobily:

  1. ŠKODA Enyaq
  2. Volkswagen ID.4
  3. Hyundai IONIQ 5
  4. KIA EV6
  5. EQS od Mercedes-EQ
  6. Dacia Spring Electric
  7. ŠKODA Enyaq Coupé
  8. Hyundai KONA Electric
  9. Volkswagen ID.5
  10. Toyota BZ4X

V rebríčku nie je uvedená Tesla, pretože nemá priame zastúpenie na Slovensku, ale údaje hovoria o tom, že tvorí asi desatinu predajov medzi elektromobilmi. Údaje zo zahraničia hovoria o tom, že bod zlomu príde približne pri hranici 5 % predaja elektromobilov. To začne byť motivačné pre výstavbu súvisiacej infraštruktúry a služieb súvisiacich s elektromobilitou.

V tomto roku sa však hladina podielu registrácie elektromobilov dostala na 2,4 %. Do hranice, ktorá by mala znamenať výrazný organický rast podielu áut s elektrickým pohonom, tak máme ešte výrazne ďaleko.

Mohlo by Vás zaujať: Zmeny v bratislavskom Volkswagene: Obľúbený model tu končí, no vracia sa „legenda”

Kvakomat PC bannertxb
Autor:
Marek Rodák
Marek Rodák

Vyštudoval filozofiu a históriu. Počas svojho profesionálneho života skúsil viacero pozícií, od marketingu, cez učiteľa, asistenta až po zastupujúceho riaditeľa školy. Vo voľnom čase sa venuje kryptomenám. Píše od roku 2011.