- Za tieto potraviny zaplatíme v známych reťazoch menej, ako by sme čakali
- Výhodné akcie prinášajú aj napriek tomu, že ceny potravín už stúpať nebudú
Slováci stále zažívajú spomaľovanie cien potravín, čo nás všetkých určite teší. Údaje Štatistického úradu ukazujú, že medziročne ceny potravín rástli len 0,6-percentným tempom. Portál tvnoviny.sk však dodáva, že na vrchole ich ceny dosahovali takmer 30 percentnú hranicu.
Analytik Matej Horňák zo Slovenskej sporiteľne upozornil, že po dlhšom období poklesu cien potravinových komodít začal tento trend výraznejšie ovplyvňovať aj ceny potravín na slovenských trhoch.
Aj keď sa to deje, je dôležité mať na pamäti, že tradičné faktory, ako je počasie, stále zohrávajú kľúčovú úlohu pri formovaní cien potravín. Extrémne klimatické podmienky už dnes ovplyvňujú ich ceny.
Aj napriek tomu, že zdražovanie cien potravín je na konci, slovenské reťazce si pre zákazníkov pripravili lákavé akcie.
Za tieto potraviny platíme menej už dnes
Obchodné reťazce aktívne reagujú na súčasný pozitívny trend týkajúci sa cien potravín a hlásia výrazné zlacňovanie. Pri mnohých produktoch sľubujú výhodné ceny.
Justyna Siekanko, konateľka Lidl Slovenská republika zodpovedná za rezort nákupu, vysvetlila, že hlavným cieľom reťazca je poskytovať zákazníkom najlepší možný pomer výhodných cien a vysokej kvality. Preto sa snažia pravidelne znižovať ceny produktov, aby boli pre zákazníkov dostupnejšie, dokonca aj na úkor vlastnej marže.
Reťazec informuje, že medziročne znížil ceny až šesťsto produktov, čo predstavuje štvrtinu ich bežného sortimentu. Zlacnenie sa týka základných potravín ako cestoviny, cukor, múka, káva, vajcia, oleje, smotana, mlieko, jogurty, syry, mäsá a mäsové výrobky, ryža, dojčenská výživa, plienky, drogéria a ďalších.
V marci reťazec navyše „zrušil” DPH na stovke základných potravín, čím ich cenu znížil o 10 percent.
Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.
Takto k situácii pristúpil druhý reťazec
Tesco sa taktiež snaží využiť súčasnú situáciu na trhu a ohlásilo výrazné znižovanie cien. Aktuálne však ide len o nepotravinový sortiment.
Diana Golanová, marketingová riaditeľka Tesca na Slovensku, prezradila: „Aktuálne sme zlacnili stovky obľúbených značkových produktov v sortimente drogérie, kozmetiky a potrieb pre domáce zvieratá.”
„Ale to nie je všetko, pripravujeme ďalšiu vlnu zlacňovania značkových produktov z viacerých oblastí, ktoré čoskoro zaradíme do programu Znížená cena,” dodala.
Okrem toho tento rok reťazec prišiel aj so špeciálnou zľavou pre študentov a učiteľov, ktorá siaha až do výšky 10 percent.