Ďalšie fiasko? Postavili diaľničný privádzač, avšak diaľnica k nemu neexistuje

  • Národná diaľničná spoločnosť (NDS) ohlásila spustenie diaľničného privádzača.
  • Avšak, chýba tam diaľnica D3.
  • Privádzač aspoň odľahčí dopravu smerujúcu do Českej republiky.
Ekonomika Diaľnica zatiaľ neexistuje
Diaľnica zatiaľ neexistuje. Zdroj: shutterstock.com/Den Rozhnovsky/lassedesignen
Catslap PC banerAnycoin mobil banner

Národná diaľničná spoločnosť (NDS) sa podelila o úspech, že spustila nový diaľničný privádzač na úseku D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto. To je síce fajn, ale chýba tu to podstatné – diaľnica. O téme informoval motoristický portál TOPSPEED.

Navyše, výstavba meškala, pretože sa muselo zrealizovať veľké množstvo preložiek inžinierskych sietí a vodného zdroja, s čím sa pôvodne pri tomto projekte nepočítalo.

Výstavba diaľničného privádzača bola financovaná z európskych zdrojov, predstavovala sumu 19,3 milióna eur. Jeho dĺžka je takmer 1,4 kilometra, pričom sa tu nachádzajú štyri mosty, štyri križovatky a 600 metrov protihlukových stien.

Kde sa stala chyba?

Kde sa stala chyba? Zdroj: shutterstock.com/BELL KA PANG

Avšak nie je to až také čierne, ako by sa mohlo zdať. Tento diaľničný privádzač ocenia najmä obyvatelia Žilinského kraja, špeciálne z regiónu Kysúc. Tento úsek využije denne približne 9-tisíc vozidiel.

Začiatok privádzača začína na ceste I/11 a pokračuje pre budúcu diaľnicu D3. Jej výhodou je napojenie na cestu smerujúcu do Českej republiky, ktorou denne prejde viac ako 30-tisíc vozidiel.

98 %

Už sa viac neboj o svoje peniaze.

Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.

Sponzorovaný obsah
Finančné rozdielové zmluvy sú zložité nástroje a sú spojené s vysokým rizikom rýchlych finančných strát v dôsledku pákového efektu. Na 74 % účtov retailových investorov dochádza k finančným stratám pri obchodovaní s finančnými rozdielovými zmluvami u tohto poskytovateľa. Mali by ste zvážiť, či chápete, ako finančné rozdielové zmluvy fungujú, a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko, že utrpíte finančné straty.

To znamená, že doprava sa v tomto úseku odľahčí, pretože križovatka v Radoli bola významným kritickým bodom. Pokiaľ by tu tento privádzač nebol, vyššie spomínaná križovatka by mohla skolabovať.

Dobrou správou však je to, že na diaľnicu D3 na Kysuciach sa nezabudlo a všetko smeruje k začatiu výstavby. S ňou by sa malo začať najneskôr v budúcom roku, pričom stavba by mala byť hotová pred rokom 2030.

Len pre predstavu, na Kysuciach chýbajú tri diaľničné úseky. Začiatok výstavby dvoch úsekov, konkrétne Brodno – Kysucké Nové Mesto a Kysucké Nové Mesto – Oščadnica, by mal byť v septembri 2025, pričom s ukončením sa počíta v roku 2029. Tretí úsek by sa mal dokonca začať stavať už v marci 2025 s ukončením do októbra 2029.

Zaregistrovali ste tento diaľničný privádzač?

Pozor na častú chybu na diaľniciach

Späť
Strana 1/2Ďalej
Wallstreetpepe PC banertxb
Autor:
Michal Sobek
Michal Sobek

Vyštudoval odbor masmediálne štúdia. Od skončenia školy sa venuje redaktorstvu, pričom okrem technológií aktívne sleduje aj politické dianie, ktoré s jeho témami často úzko súvisí.