Ďalšia automobilka proti prúdu? Elektromobily zavrhla, zameria sa na hybridy

  • Automobilka Lancia nebude vyrábať len elektromobily.
  • Pri svojom novom modeli sa zameria aj na hybridný pohon.
  • Reaguje tak na prepad záujmu o elektromobily.
Off topic Elektromobily nie sú cestou pre každého
Elektromobily nie sú cestou pre každého. Zdroj: shutterstock.com/Flystock/Mino Surkala
Wallstreetpepe PC banerBitmarkets

Je už taký zvyk, že nielen európske automobilky sa v súčasnosti viac zameriavajú na elektrifikáciu a postupný útlm modelov so spaľovacím motorom. Jedna automobilka však ide proti prúdu. O téme informoval motoristický portál TOPSPEED.sk.

Hovoríme o automobilke Lancia. Tá nechce svoju budúcnosť stavať len čisto na elektrických modeloch. Potvrdil to aj prevádzkový riaditeľ pri rokovaniach s talianskou vládou.

Nový model Gamma postavený na modulárnej multi-energetickej platforme nakoniec nedostane len batériový pohon, ale bude dostupný aj s hybridnou technikou. Automobilka tým reaguje na prepad záujmu o elektromobily.

Automobilka mení stratégiu

Automobilka mení stratégiu. Zdroj: shutterstock.com/Stoqliq

Pôvodný plán však hovoril o tom, že znovuzrodená Lancia mala byť výlučne elektrická. Avizovali dokonca aj posledný model so spaľovacím motorom, ktorý niesol názov Ypsilon.

Avšak teraz každý očakáva príchod modelu Gamma. Jeho (aj) hybridné ústrojenstvo umožní modulárna platforma STLA Medium, ktorú využívajú napríklad nové Peugeoty 3008 a 5008, tiež s rôznymi typmi pohonu. Viac o tom povedal prevádzkový riaditeľ Jean-Philipp Imparat.

Rozhodnutie rozšíriť ponuku nového modelu o elektrifikované motory predstavuje priamu reakciu na skutočné požiadavky a dynamiku trhu a umožňuje uspokojenie akýchkoľvek potrieb na mobilitu, čo povedie k pravdepodobnému nárastu výroby a následne ku zvýšeniu konkurencieschopnosti značky na globálnom trhu.

Lancia

Lancia je talianska automobilka založená v roku 1906 v Turíne pod názvom Lancia & C. Fabrica Automobili. Jej zakladateľmi boli Vincenzo Lancia a Claudio Fogolin. Patrí medzi najstarších výrobcov automobilov vo svete a je známa ako propagátor technických inovácií. Od roku 1969 je súčasťou koncernu Fiat.

98 %

Už sa viac neboj o svoje peniaze.

Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.

Sponzorovaný obsah
Finančné rozdielové zmluvy sú zložité nástroje a sú spojené s vysokým rizikom rýchlych finančných strát v dôsledku pákového efektu. Na 74 % účtov retailových investorov dochádza k finančným stratám pri obchodovaní s finančnými rozdielovými zmluvami u tohto poskytovateľa. Mali by ste zvážiť, či chápete, ako finančné rozdielové zmluvy fungujú, a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko, že utrpíte finančné straty.
Späť
Strana 1/2Ďalej
txbtxb
Autor:
Michal Sobek
Michal Sobek

Vyštudoval odbor masmediálne štúdia. Od skončenia školy sa venuje redaktorstvu, pričom okrem technológií aktívne sleduje aj politické dianie, ktoré s jeho témami často úzko súvisí.