- Joe Biden podpísal zvýšenie importných poplatkov na čínske elektromobily.
- Clo sa tak zvyšuje z 25 % na 100 %.
- Čína sa vyhráža súdnym sporom.
Čínske elektromobily naďalej expandujú po celom svete, ale v USA sa rozhodli, že im to chcú čo najviac znepríjemniť. Bidenova vláda sa preto uchýlila k ráznemu kroku. O téme informoval portál The Guardian.
Clo narástlo o 75 %
Čína sa stáva automobilovou veľmocou a svoju pôsobnosť chce rozšíriť aj na európskom trhu. Má na to všetky predpoklady, veď má silné automobilky ako BYD alebo Dongfeng, ale skupuje aj mnohé iné ako MG či Volvo.
Čínske automobilky sa stali dominantnými na domácom trhu, a tak prirodzene expandujú do zahraničia. V blízkej dobe očakávame expanziu už existujúcich značiek, ako Dongfeng a MG, tak aj nových, ako Geely, BYD, prípadne Great Wall Motors a ich subznačiek.
Expanzia sa však nepozdáva USA, ktoré v tom vidia skôr hrozbu. Preto do hry zasiahol prezident Joe Bieden, ktorý podpísal zvýšenie importných poplatkov na čínske elektromobily.
Nie je to len symbolické zvýšenie, pretože clo porástlo z 25 % až na 100 %. Ako dôvod Biely dom uviedol, že týmto chráni americké podniky a pracovníkov.
Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.
Avšak, netýka sa to len čínskych elektromobilov. Clo stúpne aj pri lítiových batériách, železe, hliníku a ochranných prostriedkoch zo 7,5 % na 25 % a pri solárnych paneloch a polovodičoch z 25 % na 50 %.
Čína tento krok kritizuje a ohrádza sa, že príjme opatrenia na obranu svojich práv. To znamená, že buď pôjde o súdny spor pred Svetovou obchodnou komorou alebo rovnakú výšku cla zavedie na dovoz z USA.
Clo je povinná peňažná platba vyberaná pri prechode tovaru cez colnú hranicu v osobitnom konaní príslušnými štátnymi orgánmi. Vo väčšine prípadov sa týka dovozu, existuje ale aj clo uvaľované na vývoz či na tranzit. Teoreticky sa clo dá chápať ako nepriama daň pre tuzemských dovozcov.
Zaujímate sa o to, ako odísť do dôchodku so štedrým pasívnym príjmom? Pozrite si naše video!