- Biedronka už na Slovensku láka zamestnancov na niekoľkotisícové platy.
- Lidl nezaháľa a posilňuje svoju pozíciu na trhu.
- Najväčšie obavy majú malí podnikatelia, ktorých prevalcuje súboj reťazcov.
Biedronka už čoskoro začne na Slovensku otvárať svoje prvé predajne. Konkurenčné obchodné reťazce si chcú udržať silné postavenie na trhu a tak otvárajú nové supermarkety aj v menších mestách. Malí podnikatelia, ktorí prevádzkujú obchody s potravinami či zmiešaným tovarom v menších obciach, majú vážne obavy o svoju budúcu existenciu. Slováci sa už Biedronky nevedia dočkať.
Biedronka si už na Slovensku hľadá zamestnancov
Poľská Biedronka otvorí svoje prvé slovenské predajne už v tomto roku. Aktuálne na Slovensku aktívne hľadá prvých zamestnancov. Na pracovnom portály Profesia ponúka záujemcom o prácu nástupný plat na strategických pozíciách vo výške od 1 600 až do 3 500 eur za mesiac.
Slováci, ktorí žijú v pohraničných oblastiach, ako napríklad východniari, Oravčania či Kysučania, už dlhé roky chodia za výhodnými nákupmi k našim severným susedom. Poľsko patrí medzi najlacnejšie krajiny Európskej únie a na väčšom nákupe môže slovenská rodina za hranicami ušetriť desiatky eur.
Potravinový reťazec Biedronka prevádzkuje v Poľsku viac ako 3-tisícky predajní a je lídrom tamojšieho trhu. Ponúka zákazníkom potraviny za mimoriadne výhodné ceny a už čoskoro poriadne zamáva aj konkurenčným prostredím na Slovensku.
Portál Index informoval o tom, že v oblasti Kysúc sa na príchod Biedronky pripravujú nie len zákazníci, ale aj domáce reťazce a malí miestni podnikatelia.
Slováci, ktorí to nemajú do Poľska ďaleko, cestujú do Biedronky aspoň raz za dva týždne. Doma nakupujú prevažne len malé nákupy, ako je pečivo či zelenina. Vtedy navštevujú domáce supermarkety alebo miestnych malých obchodníkov. Práve oni majú najväčšie obavy z expanzie poľskej lienky na Slovensku.
Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.
Obchodné reťazce sa pripravujú na nového hráča
Konkurenčný Lidl neváha a koná. V pohraničnej oblasti chce získať pred Biedronkou čím skôr náskok. Na Kysuciach sa reťazec chystá otvoriť svoju štvrtú predajňu, konkrétne v Krásne nad Kysucou.
„Expanziou do lokalít s menším počtom obyvateľov si Lidl zabezpečuje strategický priestor, aby mohol naďalej rásť aj s konkurenciou, ktorú bude predstavovať Biedronka,” vyjadril sa Drahovský pre pre portál Index.
Hovorkyňa spoločnosti Coop Jednota Jana Kuklová pre Kryptomagazín uviedla:
Vzhľadom na predpokladané tovarové portfólio s dominanciou poľských potravín, ktoré prináša poľská maloobchodná sieť Biedronka svojim zákazníkom veríme, že o nášho tradičného a lojálneho zákazníka nebudeme musieť bojovať. Naši verní zákazníci vyhľadávajú v domácej maloobchodnej sieti kvalitnú a overenú slovenskú produkciu, ktorú im prinášame po celom Slovensku vo viac ako 2 000 predajniach.
Malí podnikatelia majú obavy
Horšie sú však na tom malí podnikatelia, ktorí poľskému tigrovi nedokážu cenami konkurovať. Po rokoch pandemických obmedzení a následne časoch vysokej inflácie prichádza pre obchodníkov ďalšia rana vo forme superlacného zahraničného reťazca.
Aj oni sa musia prispôsobiť novým trhovým podmienkam a zamerať sa na sortiment, ktorý zákazníci v poľskom reťazci nenájdu – najmä domáce slovenské potraviny od lokálnych výrobcov. Či im to však postačí na budúcu existenciu, to je otázne.
Príchod veľkého hráča, akým je Biedronka, zaiste otrasie slovenským maloobchodom. Kúpna sila zostáva tá istá, no ponuka predajcov sa rozšíri. Z toho je zrejmé, že niektorí obchodníci sa budú musieť vysporiadať s poklesom tržieb.
Prečítajte si aj: Biedronka spustila „vlnu tsunami”. Na Slovensku pribudne až 50 nových supermarketov