- Banky na Slovensku zarábajú na nevedomosti svojich klientov.
- Za služby vykonávané na pobočkách si účtujú aj desaťnásobne vyššie poplatky.
- Pritom rovnaké úkony vybavené elektronicky sú často úplne zadarmo.
Banky na Slovensku už dlhodobo presúvajú mnoho služieb z pobočiek do digitálneho prostredia. Klienti však často nevedia, že za služby, za ktoré v pobočke platia nemalé poplatky, by v online priestore nemuseli platiť vôbec nič alebo výrazne menej.
Banky účtujú na pobočkách vysoké poplatky
Ako uvádza portál Finsider.sk, banky sa snažia motivovať klientov k využívaniu internetového a mobilného bankovníctva. Cieľom je šetriť administratívne náklady, ale aj zjednodušiť celý proces pre klientov.
„Medzi najbežnejšie služby, ktoré sú v rámci internetbankingu a smartbankingu bezplatné, avšak na pobočke spojené s poplatkom, patrí napríklad zmena limitu platobnej karty či podanie príkazu,” potvrdzuje hovorca Fio banky Jozef Daňo.
Za čo Slováci platia zbytočne?
Poplatky za služby na pobočkách pritom nie sú zanedbateľné. Napríklad v Tatra banke stojí platobný príkaz realizovaný na pobočke desať eur, zatiaľ čo online je zadarmo. Podobne je to aj v UniCredit Bank, kde platobný príkaz na pobočke v rámci tuzemska vyjde na sedem eur a SEPA platba až na desať eur.
Výrazné rozdiely sú aj pri trvalých príkazoch. V Tatra banke zadanie, zmena či zrušenie trvalého príkazu stojí na pobočke desať eur, v digitálnych kanáloch je služba bez poplatku. To isté platí aj pre súhlas so SEPA inkasom či mandátom.
Niektoré služby, hoci nie sú ani online zadarmo, sú cez internet či mobilnú aplikáciu výrazne lacnejšie. Príkladom je urgentný prevod v Slovenskej sporiteľni – elektronicky zaplatíte 15 eur, na pobočke až 40 eur.
Vo VÚB banke stojí zmena a zrušenie trvalého príkazu v pobočke desať eur, elektronicky len 0,50 eura. Podobný rozdiel je aj pri zmene autorizácie na SEPA inkaso.
ČSOB tiež ponúka výhodnejšie poplatky v online prostredí. Platba do zahraničia cez pobočku stojí jedno percento z odosielanej sumy (minimálne 30 eur, maximálne 100 eur), elektronicky len 0,50 percenta (minimálne 15 eur, maximálne 50 eur).

Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.
Nie všetky banky predražujú služby pri osobnej návšteve pobočky
Zaujímavý prístup má mBank. „Umožňujeme, aby klient mohol v akomkoľvek distribučnom kanáli zadať svoju požiadavku a kdekoľvek ju dokončiť. A to úplne bez akéhokoľvek dodatočného poplatku,” vysvetľuje obchodný riaditeľ mBank Tomáš Reytt.
Zdá sa, že klienti by mali prehodnotiť, ako využívajú bankové služby. Presun do online prostredia môže priniesť výraznú úsporu. Banky pritom ponúkajú čoraz širšie možnosti, ako si mnohé služby vybaviť z pohodlia domova, a ušetriť tak nielen čas, ale aj peniaze.