- Slovenské banky chcú klientov ochrániť pred podvodmi.
- Blokujú preto platby, ktoré vyhodnotia ako rizikové.
Banky vyhodnocujú každú situáciu individuálne
Banky sú povinné posudzovať a vyhodnocovať transakcie individuálne, pričom v prípade potreby prijímajú opatrenia na ochranu klienta.
Zrušenie účtu alebo blokovanie transakcie nie je svojvoľným rozhodnutím, ale výsledkom riadenia rizika. Banky sa snažia predísť situáciám, kedy by sa klienti mohli stať obeťami podvodov .
PR manažér VÚB banky Dominik Miša zdôrazňuje, že k zrušeniu účtu dochádza iba v krajnom prípade, keď klient nespolupracuje. Ide o ochranné opatrenie, ktorého cieľom je minimalizovať riziko pre klienta aj banku.
Každá banka má svoje pravidlá pre ukončenie zmluvného vzťahu. Napríklad mBank môže zmluvu vypovedať s dvojmesačnou výpovednou lehotou. Ak klient nie je spokojný s postupom banky, má právo svoj účet zrušiť, pokiaľ vyrovná všetky svoje záväzky .
Banky poskytujú klientom možnosť investovať do kryptomien bezpečne, avšak je dôležité dbať na výber dôveryhodných partnerov a dodržiavať bezpečnostné opatrenia. Týmto spôsobom môžu klienti minimalizovať riziká a vyhnúť sa možným problémom s bankovými účtami.