- Rok 2024 bol v oblasti podnikania mimoriadne turbulentným obdobím.
- Bankroty ohlasovali spoločnosti z rôznych odvetví.
- Krachovali svetoví giganti aj známe slovenské firmy.
Bankroty známych značiek tento rok poriadne šokovali Slovákov. Krachovali veľké svetové spoločnosti aj domáce slovenské firmy. Niektoré prípady boli kuriózne, v iných zasiahla ruka trhu. Pozrime sa na najzaujímavejšie príbehy pádov gigantov v roku 2024.
Článok sme aktualizovali 5. decembra 2024 v časti, ktorá sa venovala značke Avon.
Bankroty svetových značiek
Avon
Avon, veľký svetový hráč v oblasti kozmetiky, vyhlásil tento rok bankrot. Problémy sa začali valiť na spoločnosť po tom, čo na ňu zákazníci boli stovky žalôb z dôvodu, že výrobky Avonu obsahovali nebezpečné látky.
Avon musel svojich zákazníkov odškodniť sumou 78 miliónov dolárov napriek tomu, že s obvineniami firma nesúhlasila. Na spoločnosť sa pre súdne spory začali valiť dlhy, a tak v Spojených štátoch vyhlásila bankrot. Jej záväzky presahujú jednu miliardu dolárov.
Petra Dolanová, manažérka komunikácie, Avon pre Česko a Slovensko pre Kryptomagazín spresnila:
Proces podľa Kapitoly 11 sa týka výhradne spoločnosti Avon Products, Inc. so sídlom v USA.
Je veľmi dôležité zdôrazniť, že tento proces nijako neovplyvňuje našich zákazníkov, spolupracovníkov, obchodných zástupcov ani ďalšie zainteresované strany – na Slovensku ani na žiadnom inom trhu. Avon pokračuje vo svojej činnosti ako doteraz, bez akýchkoľvek zmien.
Avon v USA má síce vážne problémy, no v ostatných kútoch sveta značka pôsobí aj naďalej a snaží sa osloviť zákazníkov svojou pestrou ponukou kozmetických výrobkov, ktoré mnohí veľmi dobre poznajú.
Dolanová dodáva:
Všetky produkty nesúce meno Avon prešli prísnou a dôkladnou kontrolou bezpečnosti a možno ich používať s dôverou. Naša spoločnosť ponúka kvalitné a predovšetkým bezpečné výrobky, ktoré sú vyvíjané v špičkových vývojových centrách a na základe najmodernejších poznatkov a trendov v kozmetickom priemysle, čo je našou absolútnou prioritou.
Pokračujeme v presadzovaní našej stratégie Open Up & Grow, ktorej cieľom je okrem iného sprístupnenie našej značky a produktov novým zákazníkom a transformácia na skutočnú omnichannel značku.
Tupperware
Legendárna značka Tupperware, ktorá bola na trhu takmer 80 rokov, musela tento rok taktiež vyhlásiť bankrot. Jej kuchynské produkty boli dlhé roky súčasťou mnohých domácnosti po celom svete, no finančné ťažkosti dostihli aj tohto giganta.
Ako napísal DenníkN, spoločnosť sa neprispôsobila novým trhovým podmienkam. Spoliehala sa na tradičný podomový či katalógový predaj, ktorý dobre fungoval v predchádzajúcich desaťročiach, no doba sa zmenila. Zákazníci dnes preferujú rýchle nákupy, dostupný tovar a expresné služby.
Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.