Automobilový priemysel na Slovensku má už „prvú obeť”. Hrozí nám vlna bankrotov?

  • Slovenský dodávateľ pre automobilky skončil v konkurze.
  • Automobilový priemysel na Slovensku ohrozujú viaceré faktory.
  • Odborníci varujú pred poklesom dopytu, ktorý spustí prepúšťanie.
Ekonomika Automobilový priemysel na Slovensku je ohrozený
Automobilový priemysel na Slovensku je ohrozený. Zdroj: shutterstock.com/John Gress Media Inc
BitmarketsBitmarkets

Automobilový priemysel na Slovensku až má svoju prvú obeť. Stal sa ňou výrobný závod Calearo v Šamoríne, ktorý po dvoch dekádach existencie smeruje do konkurzu. Tento krach by mohol byť predzvesťou väčších problémov v kľúčovom sektore slovenskej ekonomiky. O téme informoval portál Regióny.

Koniec výroby pre prestížne automobilky

Talianska spoločnosť Calearo, ktorá v roku 2003 založila svoju dcérsku spoločnosť v Šamoríne, sa špecializovala na výrobu antén pre prémiové automobilové značky.

Medzi jej klientov patrili také zvučné mená ako Fiat, Maserati, Audi či Ferrari. V časoch najväčšej prosperity zamestnávala firma 200 pracovníkov, no v poslednom období sa počet zamestnancov znížil pod 50 osôb.

Vážne finančné problémy

Finančné ťažkosti spoločnosti sa začali prehlbovať počas pandémie. Za posledné štyri roky nakumulovala stratu presahujúcu 3 milióny eur. Významným problémom sa stal aj dlh voči Sociálnej poisťovni, ktorý presiahol 100 000 eur.

Pokus o záchranu nevyšiel

Napriek snahe o záchranu prostredníctvom reštrukturalizácie, ktorú súd povolil v októbri minulého roka, sa spoločnosti nepodarilo situáciu stabilizovať a smeruje do konkurzu.

Európsky automobilový priemysel v ohrození

Situácia v európskom automobilovom sektore vyvoláva vážne obavy. Podľa údajov Európskej asociácie automobilových dodávateľov zaniklo len v prvej polovici minulého roka 32 000 pracovných miest, čo prevyšuje straty počas pandémie. Od začiatku pandémie prišiel sektor celkovo o 86 000 pracovných miest.

Benjamin Krieger, generálny riaditeľ Európskej asociácie automobilových dodávateľov, upozorňuje na vážnosť situácie:

Automobilový priemysel, ktorý je základným kameňom európskeho hospodárstva, stojí pred obratom. Bez rozhodných opatrení Európa riskuje stratu svojho vedúceho postavenia v automobilovom sektore.

98 %

Už sa viac neboj o svoje peniaze.

Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.

Sponzorovaný obsah
Finančné rozdielové zmluvy sú zložité nástroje a sú spojené s vysokým rizikom rýchlych finančných strát v dôsledku pákového efektu. Na 69 % účtov retailových investorov dochádza k finančným stratám pri obchodovaní s finančnými rozdielovými zmluvami u tohto poskytovateľa. Mali by ste zvážiť, či chápete, ako finančné rozdielové zmluvy fungujú, a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko, že utrpíte finančné straty.
Späť
Strana 1/2Ďalej
Coinfactory PC banerCoinfactory mobil baner
Autor:
Nikola Litvinová
Nikola Litvinová

Vyštudovala odbor financie a intenzívne sa venuje investovaniu. Analytickým okom sleduje svetové aj domáce ekonomické dianie. Zaujíma sa nie len o kryptomeny, ale rovnako aj o tradičné finančné trhy. Baví ju vytvárať pútavý obsah, ktorý prináša čitateľom skutočnú hodnotu.

Najčítanejšie články

1

TOP 5 najzadĺženejších krajín sveta. Z týchto čísel sa vám zatočí hlava

2

Veľká automobilka bude prepúšťať. Zamestnanci dostanú štedré odstupné

3

Ako kúpiť Bitcoin veľmi jednoducho pre začiatočníka (2025)

4

Návod, ako legálne zarábať na Bitcoine bez platenia daní

5

Práve sa začala najväčšia zlatá horúčka v histórii ľudstva

PR články

Perfektné načasovanie investície? Mýtus, na ktorý netreba čakať

Marek Jendrál  | 7. marca 2025

V roku 2020 sa Bitcoin prepadol pod hranicu 5 000 eur, čo vyvolalo vlnu paniky a predikcie o jeho zániku. Zakladateľ Binance Changpeng Zhao (CZ) v tom čase uviedol, že sa teší na deň, keď médiá budú hlásiť, že Bitcoin padol zo 101 000 eur na 85 000 eur.

Kryptomeny a správne obchodovanie