- Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) má vo vlakoch funkčné klimatizácie.
- Tie sa však môžu vplyvom vysokých teplôt preťažiť.
Leto u nás začína byť skutočne horúce, čím sa mierne komplikuje aj komfort pri cestovaní. Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) sa snaží udržiavať cestujúcich v chlade. O téme informuje denník Pravda.
Vo vlakoch majú cestujúci pitný režim aj klimatizované priestory.
ZSSK poskytuje v teplom období vodu v zálohovaných fľašiach v prvej triede vybraných diaľkových vlakov a InterCity vlakov. Informuje tiež o tom, že až 100 % diaľkových denných vlakov a 80 % regionálnych vlakov je vybavených klimatizáciou. To platí aj o všetkých nových vozňoch či ucelených jednotkách.
Na druhej strane ZSSK upozorňuje na to, že z dôvodu extrémnych teplôt môže dôjsť k preťaženiu klimatizačných systémov. Chladenie tak môže vypadnúť. Ide o nepríjemnosti, ktoré nedokáže ovplyvniť, a ospravedlňuje sa za ne. Na zvýšení výkonu chladiacich systémov však pracuje.
Spoločnosť musí pri chladení klimatizáciou zohľadňovať i zdravie cestujúcich: Rozdiel medzi vonkajšou a vnútornou teplotou by totiž nemal presiahnuť 7 stupňov.
Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. je akciová spoločnosť s prívlastkom „Národný dopravca” prevádzkujúca osobnú železničnú dopravu na Slovensku. Spoločnosť sídli v Bratislave a jej vlastníkom je štát prostredníctvom ministerstva dopravy.
Spoločnosť bola založená 13. decembra 2004 na základe Uznesenia vlády SR č. 662/2004 zo dňa 7. 7. 2004 a rozhodnutím Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií Slovenskej republiky zo dňa 13. 12. 2004 na valnom zhromaždení Železničnej spoločnosti o jej rozdelení na spoločnosti ZSSK a Železničná spoločnosť Cargo Slovakia.
Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.
Zaujímate sa o to, ako odísť do dôchodku so štedrým pasívnym príjmom? Pozrite si naše video.