- Slovensko má podiel elektromobilov len 4,5 %, druhý najnižší v EÚ po Chorvátsku.
- Nemecko vedie EÚ v registráciách batériových elektromobilov s viac než 434 600 vozidlami.
- Tesla stráca podiel v EÚ, zatiaľ čo čínska BYD rastie takmer 240 % v predaji.
Slovensko zaznamenalo nárast registrácií batériových elektromobilov v roku 2025, no stále patrí medzi krajiny s najnižším podielom týchto vozidiel na trhu. Podľa údajov Euronews vychádzajúcich z ACEA, tvorili nové registrácie elektromobilov v EÚ za prvých desať mesiacov 2025 16,4 % všetkých nových áut, oproti 13,2 % v rovnakom období 2024.
Celkovo bolo v EÚ27 registrovaných 1 473 447 nových elektromobilov, čo predstavuje nárast o viac než 301 000 vozidiel oproti minulému roku. Slovensko však dosiahlo iba 4,5 % podiel na trhu, druhý najnižší po Chorvátsku (1,5 %).
Slovensko verzus vedúce krajiny EÚ v registráciách elektromobilov
Nemecko je lídrom s viac než 434 600 novými registráciami a medziročným rastom 39,4 %. Medzi najväčšie ekonomiky EÚ patrí aj Španielsko, ktoré zaznamenalo najprudší nárast registrácií o 89,7 % na 81 100 vozidiel. Taliansko rástlo o 26,5 %, Francúzsko len mierne o 5,3 %. V percentuálnom vyjadrení je rekordmanom Poľsko, kde nové registrácie elektromobilov stúpli o 124,6 %, hoci celkový podiel BEV na trhu zostáva len 6,4 %.
Slovensko (+77,5 %), spolu so Slovinskom (+99,3 %), Litvou (+62,7 %) a Bulharskom (+58,1 %), síce ukazuje vysoký medziročný rast, no celkový podiel elektromobilov na trhu je stále extrémne nízky. Niektoré krajiny, vrátane Chorvátska, Luxemburska, Malty, Rumunska a Estónska, dokonca zaznamenali pokles registrácií.
Fumbi spustilo súťaž o atraktívnu cenu 1 200 eur, vyplácané ako mesačný bonus 100 eur po 12 mesiacov. Zaregistrujte sa, urobte prvý vklad, zadajte kód KRYPTONAROK a zapojte sa.
Nechajte peniaze pracovať za vás.
Investujte a premeňte svoje obavy na príležitosť.
Trhové podiely a faktory
Celý trh s automobilmi v EÚ rástol o 1,4 % oproti minulému roku. Hybridné autá ostávajú najpopulárnejšie s podielom 34,6 %, zatiaľ čo tradičné benzínové a dieselové modely klesli na 36,6 %. Medzi výrobcami Volkswagen Group, BMW a Mercedes zaznamenali rast predaja, kým Stellantis, Toyota a Hyundai vykázali pokles. Tesla stráca takmer 40 % predaja, zatiaľ čo čínska BYD rastie takmer 240 % v EÚ.
Rast elektromobility v EÚ je podporovaný kombináciou vládnych stimulov, ekologických regulácií, technologických inovácií a rozširujúcej sa nabíjacej infraštruktúry. Faktory podporujúce rast elektromobility v EÚ sú nasledovné:
- Vláda a dotácie: Finančné príspevky, daňové úľavy a bonusy znižujú nákupné náklady elektromobilov.
- Rozvoj nabíjacej infraštruktúry: Zvýšený počet nabíjacích staníc zlepšuje dostupnosť a komfort používania EV.
- Environmentálne regulácie: Prísnejšie emisné limity motivujú výrobcov aj spotrebiteľov prechádzať na elektrické vozidlá.
- Rozmanitosť modelov a značiek: Širšia ponuka elektromobilov oslovuje viac segmentov trhu a podporuje dopyt.
- Prevádzkové úspory: Nižšie náklady na energiu a údržbu robia EV ekonomicky výhodnejšími.
- Podpora výskumu a inovácií: Financovanie projektov zlepšuje batérie, nabíjacie riešenia a recykláciu komponentov.
Na našom YouTube kanáli práve vyšlo nové video. Pripravili sme pre vás zaujímavý rozhovor:

















