- Kaufland už rok ponúka zákazníkom každodennú Tichú hodinku.
- Ticho pomáha znižovať stres a zlepšuje koncentráciu pri nakupovaní.
- Zákazníci aj odborníci oceňujú pokojnejšie prostredie v predajniach Kauflandu.
Kaufland už rok prináša zákazníkom možnosť nakupovať bez hluku. Od 11:00 do 12:00 sa v jeho predajniach vypína hudba aj reklamné oznamy. Zákazníci si túto iniciatívu rýchlo obľúbili a odborníci na duševné zdravie ju hodnotia ako prínos pre spoločnosť.
Reťazec spustil projekt 15. augusta 2024. Každý deň počas jednej hodiny v predajniach vládne ticho. Hudba a reklamy ustúpili, aby ľudia mohli nakupovať v pokojnejšom prostredí.
Podľa Nikolty Lörincovej, vedúcej úseku Corporate Affairs Kauflandu Slovenská republika, sa obchod rozhodol vyjsť v ústrety nielen zákazníkom, ale aj zamestnancom. „Chceli sme dopriať ľuďom chvíľu pokoja uprostred rušného dňa. Spätná väzba nás utvrdila, že sme sa rozhodli správne. Preto v Tichej hodinke pokračujeme,” zdôraznila.
Pokojné prostredie oceňujú aj odborníci na duševné zdravie. Martin Budaj z OZ Modrá hliadka pripomína, že ľudia s citlivosťou na hluk vnímajú bežné nakupovanie ako stresujúce.
„Tichá hodinka prináša týmto ľuďom aj ich rodinám možnosť zvládnuť nákup bez napätia. Vážíme si, že Kaufland myslí na inklúziu a duševnú pohodu,” dodal.
Aj Liga za duševné zdravie SR upozorňuje, že ticho má pozitívne účinky na mozog. Znižuje hladinu stresu, podporuje regeneráciu buniek a zlepšuje koncentráciu. Ľudia sa tak dokážu lepšie sústrediť a pracovať efektívnejšie.
Kaufland potešil mnohých zákazníkov
Mnohí zákazníci priznávajú, že práve počas Tichej hodinky dokážu nakúpiť bez stresu. Prostredie bez hlasných reklám a hudby im prináša pokoj a uľahčuje im rozhodovanie.
Zákazníci oceňujú, že reťazec nezabudol ani na psychickú pohodu, ktorú v dnešnej dobe vnímajú ako rovnako dôležitú ako samotnú ponuku tovaru.
Kaufland však myslí aj na svojich zamestnancov. Hodina bez ruchu pomáha aj im lepšie zvládať pracovný deň a nabrať energiu na ďalšiu časť smeny.
Spoločnosť tvrdí, že v dnešnej dobe je ticho luxus, ktorý má skutočnú hodnotu. Preto ho začlenila do svojich služieb rovnako ako iné zákaznícke benefity. Tento prístup ukazuje, že obchod nemusí poskytovať len tovar, ale môže prispievať aj k zlepšeniu kvality života.

Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.