- Slovenská pošta zatvorí sedem pôšt v štyroch krajských mestách.
- Zákazníci môžu využiť BalíkoBOXy aj služby doručovateľov.
- Mobilná aplikácia ponúka online podaj a 20 % zľavu.
Slovenská pošta pokračuje v transformačných krokoch. Od 1. augusta ukončí prevádzku siedmich pôšt v krajských mestách. Konkrétne ide o pobočky v Bratislave, Banskej Bystrici, Košiciach a Prešove.
Ako uviedla spoločnosť, ide o súčasť dlhodobého plánu, ktorého cieľom je zabezpečiť udržateľné fungovanie a zmodernizovať služby podľa reálnych potrieb verejnosti.
Zatvorené pobočky nahradia tzv. nástupnícke pošty, ktoré budú mať dlhšie otváracie hodiny a posilnenú kapacitu pre vybavovanie zákazníkov. Slovenská pošta zároveň tvrdí, že všetky služby zostanú dostupné aj naďalej. Zabezpečí to prostredníctvom blízkych BalíkoBOXov, no aj cez poštových doručovateľov.
Zmeny sa dotknú napríklad pošty Bratislava 23 vo Vlčom hrdle, ktorú nahradí pošta na Uzbeckej ulici v mestskej časti Vrakuňa. V Banskej Bystrici zanikne pobočka na Hornej ulici č. 77, ktorú nahradí hlavná pošta.
V Košiciach sa mení prevádzka až pri štyroch pobočkách – Komenského, Pri prachárni, Trieda SNP aj pobočka v areáli U. S. Steelu. V Prešove sa ruší pošta na Sabinovskej, pričom obyvateľom bude k dispozícii centrála na Masarykovej.
Slovenská pošta zároveň posilní infraštruktúru BalíkoBOXov, aby dokázali pokryť výdaj zásielok aj zrušených pobočiek. Vzdialenosti k najbližším samoobslužným terminálom sa podľa spoločnosti pohybujú od 350 metrov po približne 2 kilometre.

Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.
Viac služieb od doručovateľov
Zákazníkom ostávajú k dispozícii aj denné doručovateľské služby. Okrem listov, časopisov či balíkov môžu doručovatelia priamo pri dverách:
-
prijať platbu SIPO aj na „fialový” doklad,
-
vyplatiť dôchodok alebo sociálnu dávku v hotovosti,
-
predať poštové známky, žreby či iný tovar,
-
vybaviť dobierku alebo podaj zásielky aj kartou.
V prípade chorých alebo imobilných ľudí je možné požiadať aj o ďalšie služby, ako je podaj zásielok či úhrada tzv. „zeleného” SIPO dokladu.
Aplikácia Slovenská pošta
Slovenská pošta vyzýva zákazníkov, aby si uľahčili vybavovanie zásielok prostredníctvom mobilnej aplikácie. Tá umožňuje podať a zaplatiť zásielku online, čím šetrí čas aj peniaze. Používatelia aplikácie môžu navyše získať zľavu z poštovného až do výšky 20 %.
Medzi najvyužívanejšie funkcie patrí sledovanie zásielok v reálnom čase, zmena doručenia, presmerovanie na inú pobočku, predĺženie doby uloženia, ale aj prehľad čakajúcich zákazníkov na pošte a zobrazenie voľných schránok v BalíkoBOXe.
Aplikácia je dostupná zadarmo v Google Play aj App Store. Slovenská pošta v nej vidí spôsob, ako aj po optimalizácii siete zachovať komfort zákazníkov a zároveň prispôsobiť svoje služby súčasným požiadavkám.