- DPD sa stalo terčom podvodníkov, ktorí zneužívajú meno spoločnosti.
- Falošné zásielky pripravili už mnohých Slovákov o peniaze.
- Kuriérska spoločnosť zdôrazňuje, že jej zamestnanci sa na podvodoch nepodieľajú.
DPD a ďalšie kuriérske spoločnosti čelia v poslednom období zvýšenému počtu podvodov, pri ktorých dochádza k zneužitiu ich značky. Slovákov ohrozujú falošné zásielky a podvodné praktiky, pričom podvodníci sa snažia navodiť dojem, že komunikujú v mene legitímnej doručovacej firmy.
Boris Z., compliance a security manažér DPD Slovensko, dôrazne odmietol akékoľvek spojenie medzi kuriérskou spoločnosťou a podvodnými praktikami. „Nie. Naši kuriéri ani DPD sa na týchto podvodoch nepodieľajú,” uviedol vo svojom vyhlásení na sieti LinkedIn.
DPD doručuje podvodné zásielky
Podľa informácií, ktoré zverejnil manažér z DPD Slovensko sa podvody prejavujú v niekoľkých podobách:
- Neobjednané dobierkové zásielky.
- Zásielky s falošným tovarom.
- Falošné výzvy na zaplatenie administratívnych poplatkov alebo cla.
- Ponuky na sprostredkovanie kúpy áut zo zahraničia, ktoré má údajne doručiť kuriér.
Podvodníci pri komunikácii zneužívajú vizuál, meno a značku DPD, ako aj odkazy na legitímne webové stránky spoločnosti. Cieľom je presvedčiť adresáta, že komunikuje s renomovanou doručovacou službou.
DPD poskytuje službu odosielateľovi, ktorý si zaplatil za doručenie zásielky, prípadne aj za vybratie dobierky. Čo je obsahom samotnej zásielky, aký je zmluvný alebo spotrebiteľský vzťah medzi odosielateľom a adresátom, však nevieme,” vysvetľuje manažér.
Kuriérska spoločnosť dlhodobo vedie informačnú kampaň zameranú na bezpečnosť spotrebiteľov. Základným pravidlom je overenie zásielky pred jej prevzatím či zaplatením dobierky. DPD odporúča položiť si niekoľko kľúčových otázok:
- Očakávam vôbec nejakú zásielku?
- Je odosielateľ známy a dôveryhodný?
- Zodpovedá rozmer a váha zásielky tomu, čo očakávam?
- Je reálne, aby niekto predával originálny tovar v hodnote stoviek eur za niekoľko desiatok?
Dôležité je tiež overovať si zásielky výhradne cez oficiálnu aplikáciu myDPD alebo webstránku spoločnosti, nikdy nie cez podozrivé odkazy zaslané v komunikácii.

Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.
Fakty o podvodoch so zásielkami
Podľa vyjadrenia DPD je počet odmietnutých alebo sporných zásielok v porovnaní s celkovým objemom doručených balíkov extrémne nízky. Spoločnosť však aktívne rieši prípady, keď sa u konkrétneho odosielateľa zvyšuje pomer problematických zásielok.
Boris Z. upozorňuje, že banky ani sprostredkovatelia platieb nemôžu zasiahnuť, ak už ste dobierku zaplatili a zásielku prevzali. Zároveň pripomína, že zneužívané sú mená všetkých kuriérskych spoločností vrátane Slovenskej pošty.
DPD nikdy neposiela žiadosti o platobné údaje prostredníctvom SMS správ alebo neoficiálnych odkazov. Spoločnosť takisto neposkytuje služby predaja alebo dovozu vozidiel zo zahraničia.
Sme na jednej lodi. Buďme obozretní, komunikujme, overujme; neobviňujme ale niekoho, kto za to skutočne nemôže,” uzatvára Boris Z. vo svojom príspevku.