- Spokojnosť s presnosťou vlakov ZSSK vzrástla o 4,5 bodu.
- ZSSK dodržiava nový grafikon na 98 % od začiatku roka.
- Železničná spoločnosť denne prepraví približne 200-tisíc cestujúcich v 1 818 vlakoch.
Železničná spoločnosť Slovensko zaznamenala začiatkom roka 2025 výrazný nárast spokojnosti cestujúcich. Vyplýva to z tlačovej správy ZSSK.
Podľa prieskumu agentúry Go4insight z prvého štvrťroka 2025 dosiahol index celkovej spokojnosti 65,6 bodu, čo predstavuje nárast o 0,8 bodu oproti koncu roka 2024. Prieskum oslovil 1 000 pravidelných cestujúcich starších ako 16 rokov a jasne ukázal, že investície do modernizácie a nový cestovný poriadok priniesli očakávané zlepšenia.
Najvýraznejšie zlepšenie zaznamenala presnosť vlakov, kde spokojnosť stúpla o 4,5 bodu. Cestujúci tiež pozitívne hodnotia informovanosť o meškaniach, s nárastom spokojnosti o 3,1 bodu. Tieto výsledky priamo súvisia s novým grafikonom, ktorý ZSSK zaviedla koncom minulého roka.
„Veľmi nás teší rastúca dôvera našich zákazníkov. Lepšie hodnotenie presnosti, informovanosti a komfortu nás motivuje pokračovať v nastúpenom trende. Chceme ďalej rozvíjať ZSSK ako spoľahlivého a moderného partnera v doprave,” povedal Peter Helexa, generálny riaditeľ ZSSK.
Nový grafikon priniesol pravidelný hodinový takt, stabilnejšie spojenia a optimalizované cestovné časy. Od začiatku roka spoločnosť dodržiava grafikon na 98 %, čo sa odráža aj v spokojnosti cestujúcich.

Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.
Digitalizácia a nové technológie zlepšujú zážitok z cestovania
Prieskum odhalil aj rastúcu spokojnosť s technologickými vylepšeniami. Cestujúci lepšie hodnotia Wi-Fi pripojenie a dostupnosť informácií, čo potvrdzuje, že investície do digitalizácie prinášajú ovocie.
Obzvlášť pozitívne hodnotenia získal počet spojov a cestovné časy, najmä od ľudí cestujúcich do práce a škôl. Celková spokojnosť so službami ZSSK vzrástla o 1 bod, čo dokazuje, že nové vozidlá a kvalitnejšie služby spĺňajú očakávania zákazníkov.
Pravidelné prieskumy pomáhajú zlepšovať služby
ZSSK realizuje prieskumy spokojnosti každý štvrťrok od roku 2018. Tento pravidelný zber spätnej väzby umožňuje spoločnosti rýchlo identifikovať problémové oblasti a overovať účinnosť zavedených zmien.
Výsledky prieskumov ZSSK využíva pri plánovaní nových spojov, úpravách grafikonu a zavádzaní inovácií. Spoločnosť otvorene priznáva priestor na zlepšenie v niektorých oblastiach a vďaka pravidelným prieskumom môže efektívnejšie zvyšovať kvalitu služieb.