Koniec trápenia s intoleranciami. Slovenský reťazec predstavuje značku TOMU VER

  • COOP Jednota uviedla značku TOMU VER pre ľudí s potravinovými intoleranciami.
  • Produkty TOMU VER budú dostupné vo viac ako 700 predajniach.
  • Ambasádorom značky sa stal kondičný tréner Maroš Molnár.
Ekonomika Koniec trápenia s intoleranciami
Koniec trápenia s intoleranciami. Zdroj: shutterstock.com/Pixel-Shot, BearFotos
Coinfactory PC banerMemex mobil banner

COOP Jednota, popredný domáci maloobchodný reťazec na Slovensku, rozšíril svoje portfólio o novú produktovú sériu TOMU VER. Tá sa orientuje na spotrebiteľov trpiacich potravinovými intoleranciami a tých, ktorí preferujú alternatívne spôsoby stravovania.

Slávnostné odhalenie tejto produktovej línie sa konalo v nedávno otvorenej predajni Tempo SUPERMARKET, ktorá sa nachádza v bratislavskom nákupnom stredisku OC Tehelko. Ambasádorom značky je uznávaný kondičný tréner Maroš Molnár, známy svojou dlhoročnou propagáciou zdravého životného štýlu a vyvážených stravovacích návykov.

Široký sortiment výrobkov

Uvedenie značky TOMU VER predstavuje reakciu na zvyšujúci sa počet spotrebiteľov, ktorí vyhľadávajú potraviny prispôsobené ich špecifickým stravovacím obmedzeniam. Sortiment zahŕňa široké spektrum bezlaktózových mliečnych produktov.

Od jogurtov cez rôzne druhy smotany až po mlieko a maslo, pričom všetky si zachovávajú plnohodnotnú chuť bez prítomnosti laktózy. Zákazníci trpiaci celiakiou alebo citlivosťou na lepok ocenia ponuku bezlepkových výrobkov vrátane chlebíčkov, rôznych druhov krekrov a sladkého pečiva.

Renáta Peťovská, ktorá vedie sekciu obchodu a rozvoja maloobchodnej siete COOP Jednota Slovensko, k novej značke uviedla:

TOMU VER sme vytvorili ako priamu odpoveď na stúpajúci záujem zákazníkov o funkčné a alternatívne potraviny. Naším cieľom bolo vytvoriť sortiment, v ktorom každý zákazník nájde presne to, čo potrebuje. Snažíme sa byť potravinovým reťazcom pre všetkých vrátane tých, ktorí majú špecifické stravovacie požiadavky alebo intolerancie.

Portfólio značky TOMU VER nezahŕňa len bezlepkové a bezlaktózové výrobky, ale aj racionálne potraviny ako červená šošovica, proteínový chlieb či jačmenné krúpy. Do budúcnosti COOP Jednota plánuje rozšíriť ponuku o ďalšie proteínové produkty, ktoré budú vyhovovať potrebám športovcov a aktívnych ľudí.

Nárast potravinových intolerancií v spoločnosti

Odborné štúdie poukazujú na rastúci trend výskytu potravinových intolerancií medzi obyvateľstvom. Zuzana Líšková, ktorá sa špecializuje na výživu, upozorňuje na skutočnosť, že v posledných rokoch pribúda osôb s problémami pri spracovaní určitých potravinových komponentov.

Jednoduchšie odhalenie intolerancie

Hoci sa môže javiť, že ide o novodobý problém, potravinové intolerancie existovali aj v minulosti, no dnes disponujeme lepšími diagnostickými metódami na ich odhalenie. V minulosti mnoho jednotlivcov trpelo zažívacími ťažkosťami bez poznania ich pravej príčiny, keďže chýbali presné diagnostické postupy a povedomie o týchto zdravotných stavoch.

Medzi hlavné príčiny nárastu potravinových intolerancií patrí zvýšená konzumácia vysokospracovaných potravín, zmeny v zložení črevnej mikroflóry, chronický stres a sedavý životný štýl.

Svoju úlohu zohrávajú aj zmeny v poľnohospodárstve – dnešná pšenica obsahuje výrazne viac lepku než pred polstoročím, čo je dôsledkom šľachtiteľských procesov. Podobne aj mlieko podlieha intenzívnemu spracovaniu, čo má negatívny vplyv na jeho stráviteľnosť.

Dostupnosť značky

Významnou prednosťou značky TOMU VER je jej rozsiahla dostupnosť. Produkty budú zákazníci môcť nájsť najmä v predajniach formátu SUPERMARKET a Tempo SUPERMARKET, ktorých COOP Jednota prevádzkuje na Slovensku viac ako 700. V súlade s filozofiou ostatných vlastných značiek aj pri produktoch TOMU VER kladie reťazec dôraz na vyvážený pomer kvality a cenovej dostupnosti.

COOP Jednota sa dlhodobo zameriava na poskytovanie kvalitných a cenovo prijateľných produktov vlastných značiek s dôrazom na slovenský pôvod. Medzi zákazníkmi sú obľúbené najmä výrobky z radu Mamičkine dobroty, ktoré sa inšpirujú tradičnými receptúrami slovenských domácností.

COOP Jednota predstavuje najväčšiu domácu maloobchodnú sieť na Slovensku s podielom predaja slovenských výrobkov presahujúcim 70 %. Systém patrí k významným zamestnávateľom, poskytujúc prácu viac ako 14 000 zamestnancom v 9 logistických centrách a 30 regionálnych spotrebných družstvách. Maloobchodnú činnosť vykonáva 25 z nich prostredníctvom takmer 2 000 predajní po celom Slovensku.

Kvakomat PC bannertxb
Autor:
Karina Daráková
Karina Daráková

Karina Daráková pochádza spod Tatier a vyštudovala žurnalistiku na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre. V minulosti pôsobila v Novom Čase a na pozícii vedúcej domáceho spravodajstva v Startitup. V Kryptomagazine sa venuje ekonomickým a realitným témam.