- Prvé predajne Biedronky budú v menších mestách, nie v krajských centrách.
- Základná mesačná mzda pre manažérov začína od 1 475 eur.
- Existujú obavy z vplyvu na malé obchody a slovenských potravinárov.
Poľský obchodný reťazec Biedronka prekvapil svojím plánom expanzie na Slovensko. Namiesto očakávaného vstupu do veľkých miest sa rozhodol pre menšie lokality.
Podľa informácií z poľského portálu Onet.pl „výber lokalít prekvapuje, keďže Bratislava, ako aj ďalšie krajské mestá s veľkým počtom obyvateľov, v zozname chýbajú. A chýbajú aj lokality na východnom Slovensku.”
Prvé predajne Biedronky sa objavia v Leviciach, Nových Zámkoch, Považskej Bystrici, Senici a Zvolene. Tento krok vyvracia špekulácie niektorých médií o prioritnom zameraní na krajské mestá. Onet.pl však predpokladá: „Absencia veľkých miest môže byť pre mnohých prekvapením. Biedronka však zrejme plánuje postupne rozširovať svoju sieť o tieto lokality v ďalšej fáze expanzie.”
Biedronka už aktívne hľadá obchodných zástupcov pre nové pobočky. Zaujímavosťou je, že základná mesačná mzda začína od 1 475 eur, pričom je rovnaká pre všetky lokality bez ohľadu na región.
Príchod poľského reťazca vyvoláva na Slovensku zmiešané reakcie. Na jednej strane Slováci očakávajú nižšie ceny, najmä keďže niektorí už majú skúsenosti s nakupovaním v Biedronke v Poľsku. Na druhej strane sa objavujú obavy o budúcnosť malých obchodov a slovenských potravinárov. „Je možné, že nižšie ceny bude chcieť reťazec dosiahnuť nákupom potravín od lacnejších zahraničných dodávateľov,” upozorňujú kritici.
Biedronka zatiaľ nespresnila, aký podiel slovenských výrobkov plánuje mať vo svojom sortimente. Spoločnosť však už zaregistrovala niekoľko vlastných značiek na slovenskom trhu, vrátane „Herbarium pre čaje, Bondi pre jogurty, Elios pre grécke špeciality či Miami pre detské produkty.”
Presné dátumy otvorenia jednotlivých predajní zatiaľ neboli zverejnené, ale očakáva sa, že k tomu dôjde v priebehu najbližších mesiacov. Zostáva otázkou, ako sa Biedronke podarí presadiť na slovenskom trhu a aký vplyv bude mať jej prítomnosť na existujúcu maloobchodnú scénu.
Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.