Ikonická spoločnosť hlási bankrot. Ako to ovplyvní vodičov?

  • Budúcnosť tejto ikony je v tejto chvíli neistá, nakoľko žiada o ochranu pred veriteľmi.
  • Nevie sa ani to, čo bude so zamestnancami firmy, ktorých je viac ako 400.
Novinky Ikonická spoločnosť hlási bankrot
Ikonická spoločnosť hlási bankrot. Zdroj: Shutterstock.com/Photoroyalty
BITmarketsBITmarkets

Portál Topspeed informuje o tom, že ikonická spoločnosť zaoberajúca sa výrobou autosedadiel Recaro zbankrotovala. Budúcnosť tejto ikony je v tejto chvíli neistá, nakoľko žiada o ochranu pred veriteľmi.

Spoločnosť musí aktuálne prejsť pod nútenú správu. V činnosti teda zrejme bude môcť pokračovať, no bude mať zviazané ruky čo sa týka finančného, organizačného a obchodného dohľadu.

Ani známe meno nepomohlo

Recaro vyrába vynikajúce sedadlá už od 60. rokov 20. storočia a ich produkty sú obľúbené nielen medzi majiteľmi športových áut a luxusnejších osobných vozidiel, ale aj medzi profesionálmi za volantom nákladných áut a autobusov značiek ako MAN alebo Scania.

Legendárny rally jazdec Walther Röhrl je tvárou značky, ktorá sa teší výbornej povesti a vysokej úcte v odvetví. Napriek tomu sa však zdá, že ani to nestačilo.

Firma Recaro Automotive čelí insolventnosti a mnohí sa pýtajú, čo to spôsobilo. Hlavným problémom je zrejme snaha o úsporu nákladov. Kým v minulosti vyrábala sedadlá pre renomované značky ako BMW, Audi, Aston Martin, Mercedes, Cadillac, Porsche, Mazdu či Ford, dnes už tieto zákazky takmer neexistujú.

V súčasnosti Recaro dodáva sedadlá iba pre Ineos Automotive a jej offroad model Grenadier. Tento model sa však vyrába len v obmedzených množstvách, a produkcia náhradných dielov jednoducho nestačí.

Divízia, ktorá sa zaoberala výrobou sedadiel pre klasické automobily a sedadiel pre štadióny známych futbalových tímov, dosahovala nedostatočný obrat a zisk. Aj keď tieto produkty poskytli Recaru dobrú reklamu, ich počet sa obmedzoval len na desiatky, možno stovky kusov pre striedačky, a nie na celé tribúny.

V prípade, že vás zaujíma, kde teda sú peniaze za sedadlá, ktoré spoločnosť dodávala výrobcom lietadiel, odpoveď je jednoduchá. Tieto peniaze nie sú. Dôvodom je, že Recaro Automotive už nie je súčasťou divízie, ktorá zásobuje letecké spoločnosti.

98%

Už sa viac neboj o svoje peniaze.

Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.

Sponzorovaný obsah
Obchodovanie je riskantné a môžete pri ňom stratiť časť alebo celý investovaný kapitál. Poskytnuté informácie slúžia len na informačné a vzdelávacie účely a nepredstavujú akýkoľvek typ finančného poradenstva a/alebo investičného odporúčania.

Pandémia covidu nepomohla

Spoločnosť patrí americkej investičnej spoločnosti Raven Acquisition z Detroitu. Tá Recaro prevzala od výrobcu sedadiel Adient ešte v roku 2020.

Revízia finančných údajov ukazuje, že Recaro sa po prevzatí firmou Raven Acquisition ocitlo v ťažkej situácii. V rokoch 2021 a 2022 vykázalo straty v miliónoch eur, pričom pravdepodobne k týmto stratám prispela aj pandémia Covidu.

Zástupcovia zamestnancov v súčasnosti obviňujú vedenie, že spoločnosti sa nepodarilo zabezpečiť nové obchodné príležitosti a vstúpiť na nové trhy. Napriek tomu, že Recaro môže pôsobiť ako veľká firma, v skutočnosti zamestnáva iba približne 425 ľudí, z toho 215 v Nemecku. Budúcnosť týchto zamestnancov však zatiaľ nie je jasná.

Recaro sa zaviazalo vyplatiť zamestnancom mzdu za jún, pričom po tomto období budú minimálne určitý čas dostávať dávky od správcu insolvenčného konania, čo zvyčajne trvá približne tri mesiace.

0 Dní
0 Hodin
0 Minút
0 Sekúnd
Zdroj: TopspeedTAGY:
Autor:
Karina Daráková
Karina Daráková

Karina Daráková pochádza spod Tatier a vyštudovala žurnalistiku na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre. V minulosti pôsobila v Novom Čase a na pozícii vedúcej domáceho spravodajstva v Startitup. V Kryptomagazine sa venuje ekonomickým a realitným témam.