- Niekedy sa stane, že je všetko inak, ako sme očakávali.
- V mnohých prípadoch však máte nárok na kompenzáciu.
- Pozrite si návod na úspešnú reklamáciu.
Dovolenka je časom oddychu a pohody, ale niekedy sa môže zmeniť na nočnú moru plnú frustrácie a problémov.
Katarína Zalaiová z Európskeho spotrebiteľského centra v SR poskytla Kryptomagazínu niekoľko cenných rád, ako postupovať v prípade, že nie ste spokojní s kvalitou svojej dovolenky.
Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.
V nasledujúcich riadkoch vám prinášame prehľad najdôležitejších krokov, ktoré by ste mali podniknúť, aby ste úspešne vyriešili svoju reklamáciu.
Dovolenka sklamala, čo robiť?
Ak sa ocitnete v situácii, keď nie ste spokojní s poskytnutými službami na dovolenke, mali by ste okamžite kontaktovať poverenú osobu.
„Mal by ihneď na mieste kontaktovať delegáta cestovnej kancelárie, ktorý s ním musí spísať záznam o reklamácii,” radí Zalaiová. Písomný záznam je dôležitý, pretože bez neho nemusí byť reklamácia úspešná.
Dôležitým faktorom pri podávaní reklamácie je dodržanie zákonnej lehoty. „Reklamáciu si u cestovnej kancelárie môže spotrebiteľ uplatniť najneskôr do dvoch rokov od skončenia zájazdu,” uvádza Zalaiová.
Tento časový rámec vám poskytuje dostatok priestoru na zhromaždenie všetkých potrebných dôkazov a dokumentov.
Pre úspešné vybavenie reklamácie je kľúčové mať k dispozícii dostatok dôkazov. „Okrem písomného záznamu spísaného na mieste je vhodné mať, pokiaľ je to možné, aj fotografie reklamovaných nedostatkov, či videozáznamy,” odporúča Zalaiová. Tieto dôkazy sú neoceniteľné pri preukazovaní vašich nárokov.
Ako podať reklamáciu?
Reklamáciu môžete podať rôznymi spôsobmi – písomne, e-mailom alebo osobne. „V prípade, že ju podáva telefonicky alebo osobne a zo strany obchodníka odznejú prísľuby riešenia, odporúčame požiadať o potvrdenie návrhu aspoň v SMS podobe,” hovorí Zalaiová. Písomné potvrdenie je vždy lepšie pre budúce riešenie sporu.
Ak cestovná kancelária nereaguje na vašu reklamáciu v zákonnej lehote, máte niekoľko možností.
„Cestovná kancelária zodpovedá za porušenie zmluvy o zájazde aj vtedy, ak majú povinnosti iní poskytovatelia služieb cestovného ruchu poskytovaných v rámci zájazdu,” vysvetľuje Zalaiová.
Môžete požadovať nápravu na vlastnú päsť a žiadať náhradu s tým spojených nákladov alebo odstúpiť od zmluvy a žiadať vrátenie peňazí.
Ak ste riešili problém so zahraničnou cestovnou kanceláriou a nedosiahli ste nápravu, je vhodné sa obrátiť na Európske spotrebiteľské centrum v SR. „Európske spotrebiteľské centrum v SR rieši mimosúdnou cestou prípady so zahraničnými cestovnými kanceláriami,” informuje Zalaiová. Táto pomoc je bezplatná a môže vám výrazne uľahčiť riešenie sporu.
Aby ste predišli problémom, Zalaiová odporúča dôkladne si overiť recenzie a fotografie ubytovania a jeho okolia pred vykonaním rezervácie. „Informácie a fotografie v ponuke na stránke cestovnej kancelárie či v katalógu totiž nemusia vždy odrážať realitu,” upozorňuje.
Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.