- Obchodný reťazec Lidl testuje v českých obchodoch niečo, čo poznajú najmä zahraniční zákazníci.
- Kusový predaj ovocia a zeleniny je v iných krajinách hitom, príde aj na Slovensko?
Jednotkové ceny v obchodoch môžu zákazníkov niekedy zaskočiť. V Česku sa aktuálne diskutuje o tom, že Lidl začal predávať papriku za cenu za kus, namiesto bežného predaja na kilogram, na ktorý sú ľudia zvyknutí. Poukázal na to portál tvnoviny.sk.
Reťazec uvádza, že inšpirácia pre tento počin prišla zo zahraničia. Zároveň nevylúčil, že túto novinku rozšíri tiež na iné druhy zeleniny a ovocia.
Hovorkyňa spoločnosti Eliška Froschová Stehlíková za Česko pre portál iDnes.cz uviedla, že Lidl patrí medzi spoločnosti, ktoré chcú na český trh prinášať inovácie. Na základe toho vzniklo rozhodnutie otestovať tento spôsob predaja. Aktuálne ho však neplánujú zaradiť do stálej ponuky. V budúcnosti sa ale zákazníci môžu stretnúť s testovaním kusového predaja pri ďalších plodinách.
Čo sa týka Slovenska, tu zatiaľ takáto zmena nehrozí.
Hovorca spoločnosti Lidl Slovensko Tomáš Bezák uvádza, že sa rozlišujú produkty ktoré si zákazníci typicky kupujú vo väčších objemoch. Ide napríklad o jablká, cibuľu, zemiaky a podobne, pričom pri týchto potravinách sa zákazníci stretnú s cenovkou, na ktorej je cena uvedená za kilogram.
V prípade výrobkov, ktoré zákazníci kupujú v menších gramážach, ako sú jahody, zázvor a podobne, sú cenovky naviazané na 100 gramov.
Lidl však ponúka aj takzvané kalibrované produkty, pri ktorých sa cena uvádza za jeden kus. Týmto spôsobom si zákazníci môžu kúpiť avokádo, karfiol, mango, ananás a ďalšie potraviny.
Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.
Ako to funguje v iných reťazcoch?
Experimenty s gramážou jednotlivých potravín zatiaľ nelákajú ani iné supermarkety. Podľa portálu si však zákazníci mohli všimnúť mierne rozdiely napríklad pri čerešniach, kde sa už neuvádza cena za kilogram, ale za sto gramov.
„Ide však o špecifické produkty a o praktické dôvody. Sú to napríklad čerešne alebo physalis. Takto to máme interne dlhodobo nastavené a naše zákazníčky a zákazníci sú na to u týchto produktov zvyknutí,” vysvetlil hovorca Billy Marek Kravjar.
Okrem toho však poukázal na to, že ak by došlo k zmene gramáže na kusový predaj, vo všeobecnosti by došlo k zdražovaniu potravín, a to by zákazníkov zrejme nepotešilo.
Aj tak však Billa pripravuje zmenu. Na e-cenovkách totiž pribudne cena v oboch jednotkách. Zákazníci tak uvidia cenu za 100 gramov, no aj za 1 kilogram.
Čo sa týka Kauflandu, v tomto reťazci k prechodu na inú gramáž pri niektorých produtoch už došlo.
Ako totiž uviedla hovorkyňa spoločnosti Lucia Vargová, pri produktoch, ktoré zákazníci nakupujú v menšom, sa cena určuje za 100 gramov. Zákazníci podľa jej slov túto zmenu uvítali.