Výstavba nového diaľničného tunela je v plnom prúde. Kedy bude hotový?

  • Výstavba diaľničného tunelu Okruhliak ide zatiaľ podľa plánov.
  • Vyrazených je už dokopy 145 metrov.
  • Tunel je súčasťou stavby R4 Prešov – severný obchvat, II. etapa.
Off topic Výstavba tunela ide zatiaľ podľa plánu
Výstavba tunela ide zatiaľ podľa plánu. Zdroj: shutterstock.com/Lukas Blazek/Ground Picture
BitmarketsBitmarkets

Výstavba nového diaľničného tunela na východe Slovenska ide aktuálne podľa plánu a raziace práce napredujú. Kedy sa ho však skutočne dočkáme? O téme informoval motoristický portál TOPSPEED.

Reč je o tuneli Okruhliak, ktorý bude mať vo finále dĺžku 1,8 kilometra. Aktuálny stav, ktorý zahlásila sama Národná diaľničná spoločnosť (NDS), hovorí, že v ľavej rúre je vyrazených 95 metrov a v tej pravej aktuálne takmer 50 metrov.

To je ale razenie zo západného portálu, pričom z toho východného by sa s razením malo začať niekedy v priebehu mesiaca september. Zatiaľ sa tam vykonávajú terénne úpravy, čo je taktiež mimoriadne dôležitý krok.

Tunel Okruhliak ušetrí 7 minút

Tunel Okruhliak ušetrí 7 minút. Zdroj: shutterstock.com/Peter Gudella

Razenie prebieha 24 hodín denne, a to cyklickým spôsobom. Do tohto procesu je aktuálne zapojených až 180 pracovníkov. Aby bolo možné tunel vybudovať, došlo ku pyrotechnickému prieskumu, výrubu stromov a stiahnutiu ornice. Okrem toho sa na stavbe vykonáva sanácia podložia, vŕtajú sa vibrostĺpy a zakladajú sa násypy.

Tunel je súčasťou stavby R4 Prešov – severný obchvat, II. etapa. Ak bude tento úsek dokončený, jeho celková dĺžka bude 10,2 kilometra. Z toho bude konkrétne 157 stavebných objektov, 12 mostov a 6 protihlukových stien s celkovou dĺžkou 3,6 kilometra. Zatiaľ však nie je jasné, kedy by mal byť tunel Okruhliak hotový.

Diaľnica D1

Výstavba diaľnice D1 začala v roku 1972, pričom medzi Bratislavou a Trenčínom sa do roku 1999 formálne jednalo o diaľnicu D61. Trasa diaľnice D1 je dlhá 512 kilometrov a od roku 1999 začína v diaľničnej križovatke Bratislava – Pečňa, kde sa nachádza aj nultý kilometer diaľnice. V zmysle dlhodobých plánov má diaľnica D1 končiť napojením na ukrajinskú diaľnicu M6 v priestore nového hraničného priechodu na štátnej hranici s Ukrajinou, neďaleko obce Záhor.

Trasa diaľnice vedie cez Trnavu, Piešťany, Trenčín, Žilinu, Vrútky, Martin, Ružomberok, Liptovský Mikuláš, Poprad, Levoču, Prešov, Košice, Michalovce a Sobrance.

98%

Už sa viac neboj o svoje peniaze.

Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.

Sponzorovaný obsah
Finančné rozdielové zmluvy sú zložité nástroje a sú spojené s vysokým rizikom rýchlych finančných strát v dôsledku pákového efektu. Na 74 % účtov retailových investorov dochádza k finančným stratám pri obchodovaní s finančnými rozdielovými zmluvami u tohto poskytovateľa. Mali by ste zvážiť, či chápete, ako finančné rozdielové zmluvy fungujú, a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko, že utrpíte finančné straty.

Na Slovensku pribudnú nové bezplatné diaľničné úseky

Späť
Strana 1/2Ďalej
txbtxb
Autor:
Michal Sobek
Michal Sobek

Vyštudoval odbor masmediálne štúdia. Od skončenia školy sa venuje redaktorstvu, pričom okrem technológií aktívne sleduje aj politické dianie, ktoré s jeho témami často úzko súvisí.