- Na Slovensku majú veľký vplyv hlavne influenceri.
- Preto si ich vyberajú značky, aby propagovali ich produkty a služby.
- Ktorý z influencerov si môže za príspevok na Instagrame vypýtať najviac?
Za posledné roky sa akoby roztrhlo vrece s influencermi. Niektorí sa začali venovať niečomu inému, iní si zas svoje pozície za posledné roky poslnili, no objavili sa aj nové tváre. Koľko si vedia tí najlepší zarobiť? Téme sa venoval portál TVNOVINY.
Influencer je osoba väčšinou verejne známa, ktorá má vplyv na istú skupinu ľudí, pre ktorých je vzorom a pomáha im pri rozhodovaní. Influencerom môže byť herečka, spevák, športovec, youtuber a pod. Influenceri pravidelne publikujú príspevky na svojich sociálnych sieťach a tým si získavajú veľké množstvo fanúšikov.
Známe firmy takýchto influencerov radi vyhľadávajú a pomocou nich dávajú ľudom do povedomia svoje produkty a služby, ktoré daný influencer za peniaze propaguje na svojich sociálnych sieťach.
Platí tu tak veľmi jednoduchá rovnica, že čím má influencer viac sledovateľov a tým pádom aj vyšší dosah, tým si môže za príspevky na svojich sociálnych sieťach vypýtať viac peňazí.
Koľko slovenskí influenceri zarobia?
Ak sa pozrieme na najvplyvnejších influencerov na Slovensku, tak jednotkou je náš cyklista Peter Sagan, ktorý má na Instagrame takmer 2 milióny sledovateľov.
Pre dané spoločnosti je zaujímavý aj tým, že dokáže osloviť aj zahraničných ľudí, zatiaľ čo ostatní v rebríčku majú dosah maximálne na slovenský a český trh.
Nie je teda prekvapením, že za jeden platený príspevok na Instagrame môže zinkasovať až 12-tisíc eur. Dokonca sa k tomu vyjadril aj moderátor Matej Sajfa Cifra:
Myslím si, že je to blízko reality. Tá cena sa zdá byť, že to je, preboha, strašne veľa za to, že zoberiem mobil a potočím, ale ja mám 20 rokov za sebou toho, čo robím.
Nižšie si môžete pozrieť 10 najzárobkovejších slovenských influencerov, spolu s počtom ich sledovateľov a odhadovaným honorárom za jeden platený príspevok.
- petosagan (1 926 000 sledovateľov) – 9 826 až 11 797 eur
- gogomantv (943 000 sledovateľov) – 5 820 až 6984 eur
- queen-plackova (881 000 sledovateľov) – 5 358 až 6 429 eur
- lucypug (761 000 sledovateľov) – 4 879 až 5 855 eur
- exploited_ (540 000 sledovateľov) – 3 717 až 4 460 eur
- fero_joke (499 000 sledovateľov) – 3 173 až 3 808 eur
- veghattila (404 000 sledovateľov) – 2 938 až 3 526 eur
- sajfa (341 000 sledovateľov) – 2 608 až 3 130 eur
- tatianazidekova (338 000 sledovateľov) – 2 186 až 2 623 eur
- jan_kolenik (301 000 sledovateľov) – 2 098 až 2 518 eur
Avšak, pre spoločnosť je výber správneho influencera skutočne náročnou úlohou. Spoločnosť sa pozerá na to, aký má počet sledovateľov, ale zaujíma sa aj o jeho predošlé spolupráce.
Najväčším pôsobiskom slovenských influencerov je zatiaľ platforma Instagram, kde sa poväčšine presunuli z Facebooku, ktorí ich začal obmedzovať. Nikde však nie je povedané, že to časom nezačne robiť práve aj Instagram. Črtá sa tu však veľký hráč v podobe sociálnej siete TikTok.
Zaujímate sa o to, ako odísť do dôchodku so štedrým pasívnym príjmom? Pozrite si naše video!