- V predajniach Carrefour v rôznych európskych krajinách už produkty PepsiCo nenájdete
- Reťazec ich stiahol z predaja
- Vysvetlením je, že sú príliš drahé
Francúzsky maloobchodný reťazec Carrefour oznámil, že vo svojich obchodoch v štyroch európskych krajinách už nebude predávať produkty americkej spoločnosti PepsiCo, ako sú nápoje Pepsi či 7Up a Lay’s chips, pretože sú už príliš drahé.
Ide o ďalší z cenových súbojov medzi maloobchodníkmi a svetovými potravinovými gigantmi. TASR o tom informuje na základe správy Reuters.
Zákazníci už v obchode obľúbené produkty nenájdu
Od štvrtka budú regály s produktmi PepsiCo v predajniach Carrefouru vo Francúzsku, Taliansku, Španielsku a Belgicku niesť nápisy, že obchod ich už nebude mať v ponuke pre neprijateľné zvýšenie cien, uviedol hovorca francúzskeho gigantu supermarketov.
Niektoré produkty PepsiCo, ako Cheetos a 7Up, už neboli vo štvrtok dostupné v supermarkete Carrefour na parížskom predmestí Auteuil, zatiaľ čo iné, ako Pepsi, sa stále dopredávajú.
PepsiCo zatiaľ neodpovedalo na žiadosť o komentár.
Zarábaj aj ty na raste kryptomien.
Začni ich nakupovať na Binance a získaj 100 dolárový vstupný bonus.
O produkty je záujem aj napriek vyššej cene
Americká spoločnosť v októbri uviedla, že na tento rok plánuje mierne zvýšenie cien, keďže dopyt sa napriek zdražovaniu udržal. To PepsiCo viedlo k zvýšeniu prognózy zisku za rok 2023 trikrát po sebe.
V priebehu minulého roka maloobchodníci s potravinami v niekoľkých európskych krajinách vrátane Nemecka a Belgicka oznámili, že zastavili objednávky od niektorých firiem so spotrebným tovarom z dôvodu zvyšovania cien. Táto taktika pri vyjednávaní o cene je však čoraz problematickejšia a prináša väčšie riziká.
Carrefour je jedným z najaktívnejších maloobchodníkov v súboji veľkými spotrebnými a potravinárskymi spoločnosťami, čo sa týka cien. Minulý rok v rámci kampane lepil upozornenia na produkty, ktoré sa síce zmenšili, ale stáli viac.
Francúzska vláda v snahe zmierniť infláciu požiadala maloobchodníkov a dodávateľov, aby ukončili každoročné vyjednávanie o cenách už v januári, o dva mesiace skôr ako zvyčajne.
Francúzsko silne reguluje maloobchodný sektor a núti supermarkety, aby vyjednávali o cenách s výrobcami len raz za rok v snahe ochrániť svoj farmársky priemysel.
Predchádzajúce kolo rokovaní začiatkom minulého roka, na vrchole inflačnej krízy, zabránilo ďalšiemu zvýšeniu cien neskôr v priebehu roka, čo zasiahlo tržby supermarketov. Preto sa tento raz rozhodli tvrdo rokovať o cenách.
Analytici však upozorňujú, že vyradenie produktov je tá posledná možnosť, pretože nikto nevyhrá, ak tovar, ktorý ľudia chcú, nie je dostupný na pultoch.
Na Slovensku produkty v ohrození nie sú
K aktuálne medializovanému sporu spoločnosti PepsiCo s reťazcom Carrefour v niekoľkých krajinách západnej Európy o ceny dodávaných nealkoholických nápojov sa vyjadril aj Karol Ponesz, country manager spoločnosti Mattoni 1873, ktorá je na Slovensku výhradným distribútorom produktov PepsiCo.
Na slovenskom trhu sú nápoje z portfólia PepsiCo na čele s Pepsi Colou dlhodobo dostupné za rozumné a spotrebiteľsky priaznivé ceny. Na Slovensku je výhradným distribútorom nápojov z portfólia PepsiCo spoločnosť Mattoni 1873. Vďaka našim skúsenostiam, efektivite a často aj na úkor našej marže, dodávame nápoje z portfólia PepsiCo do predajní v Slovenskej republike za rozumné ceny. Spotrebitelia na Slovensku tak už niekoľko rokov po sebe môžu nakupovať nápoje PepsiCo za priemerné ceny, prepočítané na jeden liter nápoja cca o 21-33 % nižšie ceny, než za koľko sa tu predávajú porovnateľné nápoje kľúčového konkurenta.
Mohlo by vás zaujať: Obľúbený slovenský supermarket predstavil prevratnú novinku. Zákazníci sú nadšení